Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Asuman Şener *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6.

Dersin İçeriği

Ders içeriği, Yönetim, organizasyon ve gönüllülük kavramları; Gönüllülük çalışmalarının kuramsal temelleri, Gönüllülük yönetimi, Gönüllülük çalışmalarının yürütülebileceği kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları gibi konuları içerecektir.

Dersin Amacı

Dersin amacı, gönüllülük kavramı çerçevesinde öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve kendilerinin tasarlayacakları çeşitli gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; öğrencilerin kendilerinin kurgulayacakları bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak plan dâhilinde dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri
2 Yönetim, organizasyon ve gönüllülük kavramları; Gönüllülük çalışmalarının kuramsal temelleri, Gönüllülük yönetimi,
3 Temel gönüllülük alanları (Afet ve acil durum, göç ve göçmenler, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler vd.),Gönüllülük çalışmalarının yürütülebileceği kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları (STK),
4 Gönüllülük çalışmaları öneri formlarının incelenmesi ve gerekli dönütlerin verilmesi
5 İzin için formlarının alınması ve bölüm başkanlığına sunulması
6 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
7 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
8 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
9 Vize Haftası
10 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
11 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
12 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
13 İlgili haftada gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların tartışılması
14 Gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların sonuçlarının sınıf ortamında sunulması
15 Gerçekleştirilen gönüllülük çalışmaların sonuçlarının sınıf ortamında sunulması