Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Yusuf Çatalkaya Doç. Dr. Aybike Tuba Özden *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Rızaoğlu, B. (2016). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık. <br> Kozak, N. ve Sop, A. (2023). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık. <br> Aksöz, E. (Ed.) (2019). Turizm Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Dersin İçeriği

Genel olarak pazarlama ve hizmet pazarlaması / Turizm pazarlamasına giriş / Turizm pazarlaması çevresi / Turizm pazarlaması planlaması- Pazarlama bilgi sistemi / Turizm pazarı / Pazarlama Karma Elemanları: Ürün / Dağıtım / Fiyat / Tutundurma / İnsan / Fiziksel kanıtlar / Süreçler / Elektronik ortamda pazarlama / Pazarlamada güncel yöntem ve yaklaşımlar

Dersin Amacı

Bu dersle öğrencilere pazarlama ve turizm pazarlaması ile ilgili kavram, olgu ve ilkelerin öğretilmesi ile iş hayatında ihtiyaç duyabilecekleri pazarlama bilgisine sahip olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel olarak pazarlama ve hizmet pazarlaması
2 Turizm pazarlamasına giriş
3 Turizm pazarlaması çevresi
4 Turizm pazarlaması planlaması- Pazarlama bilgi sistemi
5 Turizm pazarı
6 Pazarlama Karma Elemanları: Ürün
7 Pazarlama Karma Elemanları: Dağıtım
8 Pazarlama Karma Elemanları: Fiyat
9 Ara Sınav
10 Pazarlama Karma Elemanları: Tutundurma
11 Pazarlama Karma Elemanları: İnsan
12 Pazarlama Karma Elemanları: Fiziksel kanıtlar
13 Pazarlama Karma Elemanları: Süreçler
14 Elektronik ortamda pazarlama
15 Pazarlamada güncel yöntem ve yaklaşımlar