Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Murat Tekbalkan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Konaklama Işletmelerinde Önbüro İşlemleri-(Prof.Dr.İsmail Kızılırmak-Araş.Gör.Fazıl Kaya) ,Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi-(Prof.Dr.Burhan Şener) ,Odalar Bölümü Yönetimi (Hülya Kurgun) ve diğer kaynaklar

Dersin İçeriği

Housekeeper Raporu ile Oda Kontrolü Yapma, Vip Konuk, Konuk Taleplerini Yerine Getirme,Limitleri Belirleme, Sorunların Tespiti,Konuk folyolarındaki sorunların tespiti çözümleri, Fazla rezervasyon, rezervasyon istatistikleri ve işlemsel çözümleri, Oda satış politikaları ve oda satış teknikleri, Oda fiyatlandırması ve çeşitli fiyatlandırma yöntemleri, Gün sonu devir işlemleri öncesi yapılması gereken kontroller, gün sonu işlemleri, Raporlar, Konuğun tesis içerisinde karşılaşabileceği sorunlar ve çözümleri, Konuk beklentileri ve tipleri, Oteldeki Doluluk Oranı, Otelcilik alanında yeni uygulamalar

Dersin Amacı

Bu derste, oda işlemlerini yürütme ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Housekeeper Raporu ile Oda Kontrolü Yapma Housekeeper Raporu ile Oda Kontrolü Yapma
2 Vip Konuk, Konuk Taleplerini Yerine Getirme,Limitleri Belirleme Vip Konuk, Konuk Taleplerini Yerine Getirme,Limitleri Belirleme
3 Sorunların Tespiti, Konuk folyolarındaki sorunların tespiti çözümleri
4 Fazla rezervasyon, rezervasyon istatistikleri ve işlemsel çözümleri Fazla rezervasyon, rezervasyon istatistikleri ve işlemsel çözümleri
5 Oda satış politikaları ve oda satış teknikleri
6 Oda fiyatlandırması ve çeşitli fiyatlandırma yöntemleri Oda fiyatlandırması ve çeşitli fiyatlandırma yöntemleri
7 Oda fiyatlandırması ve çeşitli fiyatlandırma yöntemleri,gelir yönetimi
8 Gün sonu devir işlemleri öncesi yapılması gereken kontroller, gün sonu işlemleri Gün sonu devir işlemleri öncesi yapılması gereken kontroller, gün sonu işlemleri
9 Ara sınav
10 Raporlar
11 Konuğun tesis içerisinde karşılaşabileceği sorunlar ve çözümleri
12 Konuk beklentileri ve tipleri
13 Oteldeki Doluluk Oranı
14 Otelin gelirini artıracak yeni yöntemler
15 Otelcilik alanında yeni uygulamalar