Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Murat Tekbalkan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sökmen, A.(2011).Yiyecek ve İçecek Servisi, Ankara: Detay Yayıncılık. / Tüksoy, A.(2002).Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Turhan Kitabevi.

Dersin İçeriği

Restaurant salonlarını düzenlemek barların servis alanlarını düzenlemek / Ziyafet ve konferans salonlarını düzenlemek oda servisi ofislerini düzenlemek / Teknik donanımları kontrol etmek rezervasyon alma işlemini gerçekleştirmek / Rezervasyon dağılımını kontrol etmek ve ilgili departmanlara iletmek salonların hazırlık kontrolünü yapmak / Servis öncesi toplantı yapmak konukları karşılamak-yerleştirmek / Menü kartını sunmak-takip etmek sipariş alınmasını sağlamak / Önerili satış yapılmasını sağlamak konuk memnuniyetini sormak / Servis akışını düzenlemek-takip etmek hesabı tahsil etmek-takip etmek konukları uğurlamak / Adisyon açmak hesap tahsili ve fatura kesmek kapanış raporlarını almak ve ilgili birimlere iletmek / Adisyonların açılıp açılmadığının kontrolünü yapmak adisyonlara ilave ürün girişini takibini yapmak / Ödeme işlemlerinin takibini yapmak kapanış görev dağılımı yapmak / Malzeme ve ekipmanlarının stoklarını sağlamak.

Dersin Amacı

Öğrenci bu ders ile servis kapanış işlemleri, rezervasyon sistemi oluşturma servis öncesi işlemler kasa işlemleri salon yerleşimi modüllerini alacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Restaurant Salonlarını Düzenlemek Barların Servis Alanlarını Düzenlemek
2 Ziyafet ve Konferans Salonlarını Düzenlemek Oda servisi ofislerini düzenlemek
3 Teknik donanımları kontrol etmek Rezervasyon alma işlemini gerçekleştirmek
4 Rezervasyon dağılımını kontrol etmek ve ilgili departmanlara iletmek Salonların hazırlık kontrolünü yapmak
5 Servis öncesi toplantı yapmak Konukları karşılamak/yerleştirmek
6 Menü kartını sunmak/takip etmek Sipariş alınmasını sağlamak
7 Önerili satış yapılmasını sağlamak Konuk memnuniyetini sormak
8 Servis akışını Düzenlemek/takip etmek Hesabı tahsil etmek/takip etmek Konukları uğurlamak
9 Ara Sınav
10 Adisyon açmak Hesap tahsili ve Fatura kesmek Kapanış raporlarını almak ve ilgili birimlere iletmek
11 Adisyonların açılıp açılmadığının kontrolünü yapmak Adisyonlara ilave ürün girişini takibini yapmak
12 Ödeme işlemlerinin takibini yapmak Kapanış görev dağılımı Yapmak
13 Malzeme ve ekipmanlarının stoklarını sağlamak