Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akpınar, B ve Aydın, K. (2007). Türkiye ve bazı ülkelerin eğitim reformlarının karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 82-88. Akyüz, Y. (1999). 17. Yüzyıldan günümüze Türk eğitiminde başlıca düzenleme ve geliştirme çabaları: Genel özellikler ve doğrultular. Milli Eğitim Dergisi, 144. Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109. Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 61-82.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar Eğitim ve Özellikleri Formal ve İnformal Eğitim Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artıran Değişkenlerle İlgili Kavramlar Program, Program Geliştirme ve Program Değerlendirme Kavramı Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Program Türleri, Eğitim Programının Öğeleri ve Program Geliştirme Süreci Program Tasarım Yaklaşımları Program Tasarısının Temel Elemanları-Hedef Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-İçerik Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreçleri) Boyutu Program Tasarısının Temel Elemanları-Değerlendirme Boyutu