Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Seval Bilgin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

HAKSEVER, Cengiz; Render, Barry; Russell, Roberta S.; Murdıck, Robert G., Service Management and Operations, Prentice Hall, New Jersey,2000

Dersin İçeriği

Hizmetin tanımı ve hizmetlerin karakteristikleri, Hizmetlerde örgüt yapısı, Hizmet pazarlaması planlaması ve hizmet pazarlaması karması (7p), Hizmetlerin tasarımı, Hizmetlerin dağıtımı, tutundurması ve fiyatlaması, Hizmetlerde katılımcılar ve hizmet personelinin yönetimi, Hizmetlerde fiziksel kanıtlar, Hizmetlerde süreç yönetimi, Hizmet karşılayıcılığı ve teknikleri, Hizmetlerde iletişim ve teknikleri, Hizmet kalitesi ve ölçümü, Hizmetler ve ilişki pazarlaması, Hizmetlerde içsel pazarlama, Anlatılan konuların özetlenmesi ve genel değerlendirme.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; hizmet kavramı, hizmetlerin temel özellikleri, hizmet yönetimi, hizmet stratejileri, hizmet kalitesi konularında bilgiler vermektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi.
3 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması.
4 Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün
5 Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün
6 Hizmet pazarlamasında dağıtım.
7 Hizmet pazarlamasında fiyat
8 Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam-Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama
9 Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam-Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama
10 Hizmet pazarlaması ve personel
11 Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlarHizmet pazarlaması ve personel
12 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi
13 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi
14 Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar
15 İlişkisel pazarlama.
16 Anlatılan konuların özetlenmesi ve genel değerlendirme