Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Hakan Topaloğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Oyur, E.,Ekici K. Halkla İlişkiler,Savaş Yayıevi, Ankara

Dersin İçeriği

Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla İlişkiler biliminin temeli , doğuşu ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması , meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı ve görsel araçlar bu dersin konusudur. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve örnek materyaller paylaşılacaktır.

Dersin Amacı

Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak halkla ilişkiler TÜM.ppt
halkla ilişkiler özet 1.mp4
2 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek halkla ilişkiler TÜM.ppt
Halkla ilişkiler 3.mp4
3 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek halkla ilişkiler TÜM.ppt
hmo-idhu-xxv (2020-10-26 at 03_22 GMT-7).mp4
4 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak halkla ilişkiler TÜM.ppt
halklailişkiler4.hafta özet.mp4
5 Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak halkla ilişkiler TÜM.ppt
halkla ilişkiler 5. hafta özet.mp4
6 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak halkla ilişkiler özet6.hafta.mp4
halkla ilişkiler TÜM.ppt
7 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak halkla ilişkiler 7.hafta özet.mp4
halkla ilişkiler TÜM.ppt
8 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak halkla ilişkiler8.haftaözet.mp4
halkla ilişkiler TÜM.ppt
9 Ara Sınav halkla ilişkiler TÜM.ppt
10 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak halkla ilişkiler 10. hafta özet.mp4
11 Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak https://www.loom.com/share/690c90376cfb4e9195f8b8f2fb84eff8
halkla ilişkiler TÜM.ppt
12 Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak https://www.loom.com/share/8efdb2389c454be7a005d316281f96c2
halkla ilişkiler TÜM.ppt
13 Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak https://www.loom.com/share/b8d41bcfd87944479c7b27882fed861e
halkla ilişkiler TÜM.ppt
14 Doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye yardımcı olmak To help identifing potential buyers for direct sales activities https://www.loom.com/share/e7a4bb5869fe4fb88d50002c893e4db1
halkla ilişkiler TÜM.ppt
15 Güncel Halkla İlişkiler Uygulamaları https://www.loom.com/share/b95eee2e5e714e78985368d14173caf7