Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AKTEPE, Cemalettin., BAŞ, Mehmet., TOLON, Metehan. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara DEMİREL, Yavuz. (2007). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. İstanbul BARUTÇUGİL, İsmet. (2009). Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Yayıncılık Eğitim Hizmetleri. İstanbul TAŞKIN, Erdoğan. (2005). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul.

Dersin İçeriği

Müşteri kavramı, ilişkisel pazarlama, veri tabanlı pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi teknolojileri ve kullanımı.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; günümüz iş dünyasında her gün değişen ve artan beklentileriyle işletmelerin en değerli varlıkları olan müşterilerinin ihtiyaç, istek ve şikayetlerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini, müşteri ile nasıl ilişki kurulması gerektiği, bilişim teknolojilerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamada nasıl kullanılması gerektiğini akademik bir alt yapı ve sektörel uygulamalarla öğrencilere aktarmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Tanımı, Gelişimi Ve Özellikleri
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bileşenleri Ve Modelleri
3 Müşteri ilişkileri Yönetimine Geçiş Ve Uygulama Süreci
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları
5 Müşterilerle İletişim ve Değer Yaratmak
6 Müşteriyi Kazanma, Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri
7 Müşteri ilişkileri Yönetiminde Taraflarla İlişkiler
8 Ara Sınav
10 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-Ticaret
11 Müşteri itirazları ve Şikâyet yönetimi
12 MİY’de Başarısızlık Nedenleri
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Satış Yönetimi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Sektör Uygulamaları
15 Final Sınavı