Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. İlkay Göktaş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alankuş, S. 2007. Çocuk Odaklı Habercilik. IPS İletişim Vakfı Yaynları, İstanbul. Akçalı, S. İ. 2015. Çocuk ve Medya. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. Gündüz Kalan, Ö. 2010. Medya Okuryazarlığı Ve Okul Öncesi Çocuk: Ebeveynlerin Medya Okuryazarlığı Bilinci Üzerine Bir Araştırma. İletişim Fakültesi Dergisi, 39, 59-73. Frau-Meigs, D. (ed.) 2006. Medya Eğitimi. UNESCO. https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/lib_yayin/9991EAFE-DE9F-45D4-9ADD-35929A66DE4C.pdf Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. 1989. https://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF_CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf Altıncı, E. E. 2017. Çocukluk Çağı Obezitesi, Çocuklarda Beslenme ve Fiziksel Aktivite Olgusu. Nobel Bilimsel Eserler.

Dersin İçeriği

Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanım

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.)
2 Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.)
3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları
4 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları
5 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları
6 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi
7 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi
8 vize
9 Medya ve şiddet
10 Medya ve şiddet
11 Medya ve çocuk hakları
12 Medya ve çocukluk obezitesi
13 Medya ve çocukluk obezitesi
14 Dijital medyaya erişim ve kullanımda okul ve ailenin rolü
15 Dijital medyaya erişim ve kullanımda okul ve ailenin rolü
16 Final