Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Osman Senai Doğan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özyürek.M., (1984) «Kavram Öğrenme ve Öğretme». A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 16, 2, s.347-366 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) "Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri" Nobel Yayınları, Ankara. Vuran,S., ÇELİK, S., (2011) «Örneklerle Kavram Öğretimi» KÖK Yayıncılık, Ankara Varol, N., (2000), "Beceri Öğretimi ve Öz Bakım Becerilerinin Kazandırılması" Kök Yayıncılık, ANKARA

Dersin İçeriği

A- Kavram Öğretimi 1. Kavram nedir? Kavram öğretimi nedir? 2. Kavram öğretimini etkileyen yapısına ilişkin özellikler. 3. Kavram öğretimini etkileyen sunumuna ilişkin özellikler. 4. Kavram öğretimine yönelik, öğretim materyali hazırlama. B- Beceri Öğretimi 1. Beceri nedir? Beceri öğretimi nedir? Beceri analizi nedir? 2. Beceri analizi hazırlama (ileri ve geriye zincirleme beceri analizi hazırlayabilme. 3. Beceri analizine dayalı değerlendirme yapabilme, örnek uygulamalar. .4. Beceri öğretimine yönelik öğretim sürecinin planlanması. C- Yanlışsız Öğretim Yöntemleri 1. Yanlışsız öğretim yöntemleri 2. Yanlışsız öğretimde geçen kavramlar. 3. Eşzamanlı ipucuyla öğretim. 4. Sabit bekleme süreli öğretim. 5. İpucunun giderek azaltılmasına dayalı öğretim. 6. İpucunun giderek arttırılmasına dayalı öğretim.

Dersin Amacı

Bu ders ile çocuk gelişimi bölümünde okuyan öğrencin, özel gereksinimli çocukların eğitim ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmasını sağlanacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kavramın tanımı, kavram türleri ve özellikleri, Kavramın yapısına ilişkin özellikler (kurallarının yapısı, ilişkili ilişkisiz özellikler) Kavramın kurallarının yapısına ilişkin kuralları belirlenme, ilişkili ilişkisiz özelliklerini belirleme,
2 Kavramın tanımı, kavram türleri ve özellikleri, Kavramın yapısına ilişkin özellikler (Taksonomik özellikler) Taksonomik sınıflandırmaya dayalı, ilişkili ilişkisiz özellikleri belirleme
3 Kavramın sunumuna ilişkin özellikler Olumlu, olumsuz örnekler oluşturma, örneklerin sunum sırasını, sunum şeklini belirleme, kullanılacak yönergeleri belirleme
4 Kavram öğretiminde bireyselleştirlmiş öğretim materyali hazırlama Kavram öğretiminde bireyselleştirlmiş öğretim materyali hazırlama
5 Kavram öğretiminde bireyselleştirlmiş öğretim materyali hazırlama Kavram öğretiminde bireyselleştirlmiş öğretim materyali hazırlama
6 Yanlışsız öğretim yöntemleri, Yanlışsız öğretimde geçen temel kavramlar Yanlışsız öğretim yöntemleri, Yanlışsız öğretimde geçen temel kavramlar
7 Eş zamanlı ipucuyla öğretim Eşzamanlı ipucuyla öğretime dayalı hazırlanan öğretim planını, doğru şekilde uygular
8 Sabit bekleme süreli öğretim Sabit bekleme süreli öğretime dayalı hazırlanan öğretim planını, doğru şekilde uygulama
9 ARA SINAV
10 Beceri öğretiminin tanımı, beceri analizi türleri, beceri analizi oluşturma Beceri öğretiminin tanımı, beceri türleri, beceri analizi türleri, beceri analizi oluşturma,
11 Beceri öğretimine ilişkin öğretim materyali hazırlama. Beceri öğretimine ilişkin öğretim materyali hazırlama.
12 Beceri öğretimine ilişkin öğretim materyali hazırlama. Beceri öğretimine ilişkin öğretim materyali hazırlama.
13 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim
14 İpucunun giderek arttırılmasıyla öğretim İpucunun giderek arttırılmasıyla öğretim
15 Sosyal beceri öğretimi Sosyal öykü oluşturma
16 Öğretimin Aşamaları Genelleme, akıcılık, kalıcılık aşamalarına yönelik öğretimde planlama yapma.