Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar, Öğretim hizmetinin niteliği, Öğrenme kuramları, Öğrenme stilleri, Öğrenme ilkeleri, Öğretim ilkeleri, Öğrenme stratejileri, Öğretim stratejileri, Öğretim yöntem ve teknikleri, Büyük grupla öğretim yöntem ve teknikleri, Küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleri, Bireysel öğretim yöntem ve teknikleri
Dersin İçeriği
Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Dersin Amacı
1.Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme.İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. <br />2.Aksüt, M. (2007). Derslerle İlgili Süre Kullanımı.Sınıf Yönetimi. (Ed: Z. Kaya). 7. baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. <br />3.Alkan, C. (1992). Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. <br />4.Demirel, Özcan. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. <br />5.Demirel, Özcan. (2006). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. <br />6.Fidan, N. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. İstanbul: Alkım Yayınevi. <br />7.Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Genişletilmiş 8. baskı, Ankara: Gazi Kitabevi. <br />8.Senemoğlu, N. (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya.12. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.