Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Peltekoğlu,Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2009.
Halkla İlişkiler Uygulamaları Ders Notları - Yrd.Doç.Dr. Gonca Yıldırım
Halkla İlişkiler Kampanyaları – Ceyda Aydede
Etkinlik Yönetimi – Aylin Pira
Planing and Managing PR Campaigns – Angela Murray<
Halkla İlişkilerin El Kitabı – Alison Theaker
Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Uygulamaları- Nilay Başok, Gül Coşkun Değirmen
Dersin İçeriği
İşletmelerde planlanmanın önemi, etkinlik planlamasının yapılma amacı, kampanya süreci, hedef kitlenin tespiti, halkla ilişkiler araçları, stratejik iletişim planı oluşturulması, etkinlik planı, bütçesi, medya planı oluşturulması, etkinlik sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkiler çalışmasında izlenecek aşamalar ve kullanılan araçlar, hedef kitlenin seçimi, stratejik iletişim planı ve etkinlik planı oluşturulması, etkinlik bütçesi oluşturulması, basına yönelik kampanya hazırlığı, örnek etkinliklerin tartışılması ve çözümlenmesi, örnek uygulama çalışmalarının yapılması, öğrencilere verilen projelerle derste öğrenilenlerin pekiştirilmesi.