Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Segah Yeşilyurt Öğr. Gör. Segah Yeşilyurt *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peltekoğlu,Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2009. Halkla İlişkiler Uygulamaları Ders Notları - Yrd.Doç.Dr. Gonca Yıldırım Halkla İlişkiler Kampanyaları – Ceyda Aydede Etkinlik Yönetimi – Aylin Pira Planing and Managing PR Campaigns – Angela Murray< Halkla İlişkilerin El Kitabı – Alison Theaker Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Uygulamaları- Nilay Başok, Gül Coşkun Değirmen

Dersin İçeriği

İşletmelerde planlanmanın önemi, etkinlik planlamasının yapılma amacı, kampanya süreci, hedef kitlenin tespiti, halkla ilişkiler araçları, stratejik iletişim planı oluşturulması, etkinlik planı, bütçesi, medya planı oluşturulması, etkinlik sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkiler çalışmasında izlenecek aşamalar ve kullanılan araçlar, hedef kitlenin seçimi, stratejik iletişim planı ve etkinlik planı oluşturulması, etkinlik bütçesi oluşturulması, basına yönelik kampanya hazırlığı, örnek etkinliklerin tartışılması ve çözümlenmesi, örnek uygulama çalışmalarının yapılması, öğrencilere verilen projelerle derste öğrenilenlerin pekiştirilmesi.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla İlişkiler Tanımı
2 Halkla İlişkilerin oluşum ve gelişmesi
3 Türkiye'de halkla ilişkilerin oluşum ve gelişmesi
4 Günümüzde halkla ilişkiler mesleğinin temel doğası örgütlenme ve faaliyetler
5 Halkla ilişkilerde yapılan temel işler
6 Halkla ilişkiler stratejileri ve taktikleri
7 Ara Sınav
8 Halkla ilişkiler program bütçesi
9 Planlamada yaratıcılık
10 Halkla ilişkilerde iletişim planlaması
11 Kriz iletişimi ve yönetimi
12 Örgüt içi stratejik iletişim
13 Tanıtım ve promosyon
14 Sınav öncesi değerlendirme
15
16