Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Azize Zehra Çelenli Başaran *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Satışın Alfabesi: Başarılı Satışçıların Sırları" - Jeffrey Gitomer "Satış Sanatı" - Grant Cardone "Pazarlama ve Satışın 22 Kuralı" - Al Ries, Jack Trout "Satış Psikolojisi ve Satış Teknikleri" - Mehmet Oruç

Dersin İçeriği

Gelişen teknoloji ile birlikte CRM yaklaşımın benimsenmesi ile satışın gündelik hayatımızdaki etkileri

Dersin Amacı

Çağrı merkezi için satış teknikleri dersi, çağrı merkezi çalışanlarına müşteri ilişkilerini güçlendirmek, satış performansını artırmak ve müşteri memnuniyetini yükseltmek için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş ve dersin amacı – Çağrı merkezlerinde temel kavramlar
2 Satış tekniklerine giriş – Çağrı merkezlerinde satışın rolü
3 Temel satış teknikleri – Müşteri karşılama ve güven oluşturma
4 Etkili iletişim ve ikna becerileri
5 Satış senaryolarında uygulamalar
6 Zor müşterilerle başa çıkma ve satışta itirazları karşılama
7 Çağrı kayıtlarının incelenmesi – Satış teknikleri analizi
8 Çağrı kayıtlarının incelenmesi – Satış teknikleri analizi
9 Ara Sınav (Vize)
10 Satış performans ölçütleri ve anahtar göstergeler
11 Veri analizi – Satış tekniklerinin başarıya etkisi
12 İleri düzey satış teknikleri – Çapraz satış ve ek satış- CRM ve müşteri bağlılığı
13 İleri düzey satış teknikleri – Çapraz satış ve ek satış- CRM ve müşteri bağlılığı
14 Satış tekniklerinin çağrı merkezi teknolojileri ile entegrasyonu
15 Genel tekrar ve uygulamalı vaka çalışmaları