Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Mustafa Solmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yıldırım, F. – Sigorta Acenteleri ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2022 Aydın, U. – Sigortacılık ve Acentecilik Uygulamaları, Seçkin Yayıncılık, 2021

Dersin İçeriği

Sigortacılık alanında Reasüransın Önemi ve Tarihi gelişimi, Günümüzde Türkiye ve dünyada Reasürans kuruluşları ve yapısı, Reasürans türleri ve uygulaması ve Sigorta Acentelerinin kuruluşu , gerekli şartlar, çalışanlar için aranan şartlar, işlevleri ve yönetmelikler, ayrıca Sigorta experleri ve expertiz işlemleri de derste verilmektedir.

Dersin Amacı

Öğrencilere sigorta ve bankacılık sektöründe acente faaliyetlerinin yapısını, işleyişini ve yönetimini öğretmek; acentelerin kuruluş süreçlerini, organizasyon yapısını, müşteri ilişkilerini, satış ve pazarlama tekniklerini, etik sorumluluklarını ve dijitalleşme süreçlerini kavratmaktır. Böylece öğrencilerin mesleki yaşamlarında acente yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
2 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
3 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
4 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
5 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
6 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
7 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
8 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
9 Ara Sınav
10 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
11 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
12 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
13 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
14 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri
15 1. Hafta: Dersin tanıtımı, acentelik kavramı ve acente türleri 2. Hafta: Acente – şirket ilişkisi, yetki ve sorumluluklar 3. Hafta: Acente açılışı, kuruluş süreci ve yasal düzenlemeler 4. Hafta: Acente organizasyon yapısı ve işleyişi 5. Hafta: Acente personel yönetimi ve insan kaynakları uygulamaları 6. Hafta: Acente pazarlama faaliyetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi 7. Hafta: Satış teknikleri ve acentelerde hizmet kalitesi 8. Hafta: Dijitalleşme, e-acente ve teknoloji kullanımı 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Sigorta acentelerinde ürün çeşitliliği ve satış yönetimi 11. Hafta: Banka ve sigorta acenteleri arasındaki farklar ve işbirlikleri 12. Hafta: Finansal yönetim ve acentelerde mali kontrol 13. Hafta: Risk yönetimi ve müşteri güvenliği 14. Hafta: Acentelerde etik ilkeler ve mesleki sorumluluk 15. Hafta: Başarılı acente yönetimi örnekleri ve vaka analizleri