Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Mustafa Solmaz Mustafa Solmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğr. Gör. Mustafa SOLMAZ Ders Notları

Dersin İçeriği

Pazarlama ve pazarlama uygulamalarındaki gelişmelerin bankacılık sektörüne olan etkileri ele alınarak hizmetlerin pazarlaması ile fiziksel malların pazarlaması arasındaki temel farklılıklara değinilecektir. Ayrıca sigorta pazarının yapısı ve banka pazarını bölümleme gereksinimi üzerinde durularak öğrencilerin sigorta ve pazarlama disiplini arasında ilişki kurması sağlanmaya çalışılacaktır

Dersin Amacı

Sigorta sektörünün fonksiyonlarını bilir. Sigorta pazarlama ve satışının ülke ekonomisine ve toplumun sosyo-ekonomik hayatına etkilerini öğrenir. O nedenle sigorta pazarlaması ve satışıyla ilgili önemli bilgileri kavrayarak hayata geçirmeye çalışır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sigorta Pazarlamasına Giriş
2 PAZARLAMA KAVRAM
3 PAZARLAMA ANLAYIŞINDAKİ GELİŞİM
4 HİZMETLERİN PAZARLANMASI .
5 HİZMETLERİN MALLARDAN FARKLILIKLARI VE UYGUN PAZARLAMA STRATEJİLERİ
6 HİZMETLERİN PAZARLANMASINDA HEDEF PAZAR SEÇİM STRATEJİLERİ ..
7 HİZMETLERİN PAZARLANMASINDA PAZAR VE PAZARLAMA ÇEVRESİNİN ANALİZİ .
8 HİZMETLER İÇİN PAZARLAMA KARMASI
9 PAZARLAMA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİ .
10 Hizmet Pazarlaması ve Müşteri İlişkileri Yönetimi.
11 İLİŞKİSEL PAZARLAMANIN ÖGELERİ .
12 İLİŞKİSEL PAZARLAMANIN PRATİK ŞEKLİ: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
13 Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi .
14 HİZMET PAZARLAMASI FAALİYETLERİNİN DENETİMİ