Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Elif Ataman Erdoğdu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

.........

Dersin İçeriği

Müşteri ilişkileri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. Müşteri ilişkilerini geliştirme Müşteri İlişkileri kavramı ve özellikleri Müşteri ilişkilerinde yeni boyutlar Müşteri için değer yaratma Müşterilerle iletişim Müşteri hizmetleri: Müşteri hizmetleri kavramı, hizmet kalitesi ve müşteri hizmet sistemleri, Müşteri kazanma, Müşteri tutma Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi Örgütsel kültür Kültür değişimindeki engeller

Dersin Amacı

Öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tüketici ve müşteri kavram ı
2 Yeni ekonomi ve pazarlama anlayışı ilişkisi
3 Müşteri ilişkileri yönetiminin ortaya çıkışı
4 Müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve kapsamı
5 müşteri ilişkileri yönetiminin özellikleri
6 Müşteri ilişkileri yönetimi ve geleneksel pazarlama
7 müşteri ilişkileri yönetiminin diğer kavramlarla ilişkisi
8 müşteri ilişkileri yönetiminin diğer kavramlarla ilişkisi
9 müşteri ilişkileri yönetimi ekosistemi
10 müşteri ilişkileri yönetiminin sorumlulukları
11 müşteri ilişkileri yönetiminin unsurları
12 müşteri ilişkileri yönetimi modeli
13 müşteri ilişkileri yönetiminde başarılı olmak için yapılması gerekenler
14 müşteri ilişkileri yönetiminin uygulanmasında yapılan yanlışlıklar
15 müşteri ilişkileri yönetiminin ölçümü
16 müşteri ilişkileri yönetiminin ölçümü