Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Şadiye Nur Güleç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BİNARK, Mutlu (2007). Yeni Medya Çalışmaları TÖRENLİ, Nurcan (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı VURAL, Beril Akıncı ve BAT, Mikail. “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University YÜZER, Volkan ve MUTLU, Mehmet Emin (2013). Yeni İletişim Teknolojileri CANÖZ, Kadir (2011). “Bilgi Toplumu ve Halkla İlişkiler”, (Ed. Ahmet Kalender ve M. Fidan), Halkla İlişkiler PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2001). Halkla İlişkiler Nedir GÜLNAR, Birol ve BALCI, Şükrü (2011). Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum KARADUMAN, Murat (2003), “İnternet ve Gazetecilik”, (Derleyen: Sevda Alankuş), Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya COŞAR, Özgür. "Etkileşimli Televizyon Uygulamaları." ATAMAN, E. Özlem (2009). "Sayısal Çağda Sayısal Radyo Yayıncılığı: Sayısal Ses Yayın (Dab) Teknolojisi Ve Türkiye’deki Yansıması." Selçuk İletişim, ALTINDAL, M. (2013). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi,

Dersin İçeriği

Yeni medya, yeni iletişim teknolojilerinin sunduğu olanaklar ve kısıtlılıkları, reklam ve kurumsal iletişimde yeni medyanın yeri ve önemi

Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrencileri, yeni medya ve özellikleri, kurumsal iletişim ve ticarette nasıl kullanılabileceği, dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında bilgilendirmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yeni iletişim Biçimleri- Etkileşim - Yakınsama (Yöndeşme) Yeni Medyanın Getirdiği Kolaylıklar
2 Yeni Medya Çalışmaları Neleri Kapsar - Yeni İletişim Teknolojilerinin Sağladığı Olanaklar - Yeni İletişim Teknolojilerinin Ortaya Çıkardığı Kısıtlılıklar
3 Yeni Medya Araçlarının Temelini Oluşturan Teknolojileri - İnternet Teknolojileri - Sayısal (Dijital) Teknoloji ya da Sayısallaşma
4 Etkileşimli Televizyon - Geleneksel Ve Etkileşimli Televizyonun Özellikleri
5 Analog Radyodan Dijital Radyoya - Analog Radyo Yayıncılığı - Türkiye’de Radyo Yayıncılığı
6 Dijital (Sayısal) Radyo Yayıncılığı - Online Radyo Yayıncılığı - Dijital Radyo Kanal Türleri
7 E-Yayıncılık - E-Yayıncılık Süreci - Geleneksel E-Yayıncılık
8 Yeni Medya Ve E-Yayıncılık – Blog –Wiki - Dosya Paylaşma – E-Mürekkep
9 Ara Sınav
10 Yeni İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim – İntranet Kurum İçi Portal - E-Posta - Anlık Mesajlaşma Yazılımları
11 Kurumlar Arası İletişim - B2B Elektronik Ticaret B2C Elektronik Ticaret - Tedarik Sistemi ve E-Tedarik
12 Sosyal Medya - Geleneksel Medya-Sosyal Medya Farklılıkları
13 Sosyal Medya Pazarlaması - Facebook’ta pazarlama Twitter’da pazarlama
14 İnternet ve Sosyal Medyada Reklam - Sanal Marka Toplulukları - İnternet Reklam Çeşitleri
15 Arama Motoru Nedir - Arama Motorunun Yapısı
16 Final Sınavı