Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Genel Tanıtımı ve Temel Kavramlar, Stratejik Yönetim süreci ve modeli; Stratejik vizyon ve misyonun geliştirilmesi; stratejinin oluşturulması, Stratejide Düzeyler, Strateji ve Rekabet Avantajı: 5 Genel Strateji, Dikey Bütünleşme Stratejileri, İşbirliği Stratejileri, Savunmacı ve Saldırgan Stratejiler, Strateji Oluşturma; Çevre Analizi, Endüstri ve Rekabet Analizi Teknikleri, İşletmenin Kaynak ve Rekabet Kapasitesinin Değerlendirilmesi, Analitik Tekniklerle Alternatif Strateji Geliştirme, Strateji Seçiminin Boyutları ve Strateji Seçim Politikaları, Yeni Oluşan Endüstrilerde Strateji ve Politikalar, Olgun Endüstrilerde Strateji ve Politikalar, Parçalı Endüstrilerde Strateji ve Politikalar, Gerileyen Sektörlerde Strateji ve Politikalar, Uluslararası Pazarlarda Strateji ve Politikalar, Stratejinin Uygulanması: Kaynak Kapasitesinin Oluşturulması ve Organizasyonun Yapılandırılması, Stratejinin Değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Günümüzde hızla değişen çevre şartları işletmeler için her an yeni tehdit ve fırsatlar doğurmaktadır. Bu tehdit ve fırsatlar karşısında işletmenin rakiplerine göre üstünlükleri ve zayıflıkları bulunmaktadır. İşletme içinde bulunduğu çevrede yaşamını devam ettirmek için çeşitli durum analizleri yaparak, stratejiler üretmeli ve rakiplerinden daha üstün bir konuma gelmelidir. Yani yaşamın sürdürülebilmesi için işletmenin rakiplerine rekabet üstünlüğü sağlaması ve bunu uzun dönemde sürdürmesi gerekmektedir. Bu derste işletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için gereken stratejiler ve ilgili yöntemler ele alınacak ve incelenecektir.