Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Zeynep İlkılıç Aytaç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Programlama ortamına giriş, Görsel programlama temelleri, Proje ve form çalışmaları, Kod yazımı, Operatörler kullanımı, matematiksel işlemler, Değişkenler, sabitler, operatörler.,Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi ,Form özellikleri, form kontrol objeleri., Programların alt yordamlar ayrılması, alt yordamların yazılması, Diziler, stringler-kelime katarları,pointer-adres değişkenleri kullanılması , Grafik ortamının oluşturulması, objelerin tanıtılması, Grafik komutları, API `lar, Seri port objeleri ve haberleşme, USB ile haberleşme, USB ile haberleşme

Dersin İçeriği

öğrenciler projelerle derse katkıda bulunur

Dersin Amacı

Görsel programlama yolu ile portlar üzerinden kontrol yapmak, mekanik ortamları bilgisayar ile kontrol edebilmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Programlama ortamına giriş, Görsel programlama temelleri Programlama ortamına giriş, Görsel programlama temelleri
2 Proje ve form çalışmaları, Kod yazımı Proje ve form çalışmaları, Kod yazımı
3 Operatörler kullanımı, matematiksel işlemler Operatörler kullanımı, matematiksel işlemler
4 Değişkenler, sabitler, operatörler. Değişkenler, sabitler, operatörler.
5 Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi
6 Form özellikleri, form kontrol objeleri. Form özellikleri, form kontrol objeleri.
7 Uygulama tanıtımı Uygulama tanıtımı
8 vize vize
9 Programların alt yordamlar ayrılması, alt yordamların yazılması Programların alt yordamlar ayrılması, alt yordamların yazılması
10 Diziler, stringler-kelime katarları,pointer-adres değişkenleri kullanılması Diziler, stringler-kelime katarları,pointer-adres değişkenleri kullanılması
11 Grafik ortamının oluşturulması, objelerin tanıtılması Grafik ortamının oluşturulması, objelerin tanıtılması
12 Grafik komutları, API `lar Grafik komutları, API `lar
13 Seri port objeleri ve haberleşme, USB ile haberleşme Seri port objeleri ve haberleşme, USB ile haberleşme
14 USB ile haberleşme USB ile haberleşme
15 Uygulama tanıtımı Uygulama tanıtımı
16 grup çalışması grup çalışması