Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Foss, N. J., Pedersen, T., Pyndt, J. & Schultz, M. (2012). Innovating Organization and Management: New Sources of Competitive Advantage. Cambridge University Press. Chesbrough, H. (2006). Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Harvard Business School Press. Chesbourgh, H. (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press. Barringer, B. R. and Ireland, D. 2010. Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, 4th Edition. Prentice Hall. Burns, Paul. 2010. Entrepreneurship and Small Business: Start-up, Growth and Maturity. 3rd Ed. Palgrave Macmillan Hisrich, R. D., Peters, M. P. and Shepherd, D. A. 2008. Entrepreneurship, 7th ed., McGraw-Hill International Edition Kuratko, D.F.. and Hodgetts, RM. 2009. Entrepreneurship: Theory, Process, Practice, 8th ed., South-Western. Steyaert, C. ve Hjort, D., 2003, New Movements in Entrepreneurship, Edward Elgar Publishing.
Dersin İçeriği
Girişimciliğe giriş: Türkiye'de Girişimcilik ve yeni girişimler ve girişimcilikte planlama Yenilikçilik yönetimi ve girişimcilik ile ilgili Yasal yapılar ve Hukuki konular Yeni ürün ve hizmet geliştirme ve Pazar araştırması Girişimcilik becerileri Örgütsel yenilikçilik: Potansiyeller, ihtiyaçlar ve süreç Rekabetçi avantaj, yenilikçilik ve girişimcilik ilişkisi Yenilikçilik için stratejiler Vaka Analizi: Örgütsel yenilikçilik süreci Vaka Analizi: yeni işletme kurmanın temel adımları simülasyonu Girişimcilik ve Yenilikçilik için potansiyelleri birleştirmek Gerçek yaşamdan örnekler ve tartışma Takım çalışması sunumları
Dersin Amacı
Ders, öğrencileri, yeni iş fırsatlarını tanımlama, bu fırsatlar çerçevesinde iş planı yapma ve araştırma ve yeni girişimler iş planı yapma süreçleri ile tanıştırmak amacının yanında yenilikçilik yönetiminin stratejik ve operasyonel bir bakış açısıyla örgütsel bağlamda uzmanlık düzeyinde tartışılmasını sağlamaktadır. Öğrenciler, yeni girişimler için ticari faydalanmaya açık yaratıcı fikirler üretmek konusunda cesaretlendirilirler. Yaratıcı fikirleri başarılı iş girişimlerine dönüştürmek yaratıcılığı, iş çevresini ve pazarı iyi anlamayı, dikkatli planlamayı, risk yönetimini ve işletme yönetimi yeteneklerini gerektiren zor bir uğraştır. Bu ders yeni girişimler yaratmayla ilgili, girişimci düşünme setini, yaratıcılığı ve fikir geliştirmeyi, girişimsel fırsatları değerlendirmeyi, fizibilite çalışmaları ve market araştırması yürütmeyi, pazarlama planı ve finansal hazırlık ile yer ve kapasite planlamasını, yasal konular ve risk analizi, yenilikçilik süreci için stratejik araçları, ekipmanları ve bir çerçeve sağlarken, aynı zamanda örgütsel müdahale ve geliştirme için analitik ve kişiler arası ilişkilere dair yeteneklerin önemi gibi konuları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır