Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Aysel Arslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sağlık Hizmetleri Tanımı ve Sınıflandırılması Yataklı ve Yataksız Sağlık Kurumları ve Özellikleri Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi Sağlık Kurumları Odaklı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış Sağlık Kurumlarında Uygulanan Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Güvence Sistemleri Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Ölçümü Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları Sağlıkta Kalite İyileştirme Modelleri Sağlıkta Kalite İyileştirme Araçları

Dersin İçeriği

Sağlıkta Kalite Yönetimi dersinin amacı, öğrencilerin kalite ve toplam kalite yönetimi kavram ve faaliyetlerini öğrenerek sağlık kurumlarında uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin Amacı

Arslan, A. (2021). Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi: OMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi örneği. (Doktora Tezi). Tokat: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Kaya, S. (Ed.) (2013). Sağlık Kurumlarında Kalite yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı ve önemi
2 Sağlık Hizmetleri Tanımı ve Sınıflandırılması
3 Yataklı ve Yataksız Sağlık Kurumları ve Özellikleri
4 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
5 Sağlık Kurumları Odaklı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6 Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış
7 Sağlık Kurumlarında Uygulanan Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Güvence Sistemleri
8 Ara Sınav
9 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Ölçümü
10 Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları
11 Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları
12 Sağlıkta Kalite İyileştirme Modelleri
13 Sağlıkta Kalite İyileştirme Araçları
14 Sağlıkta Kalite İyileştirme Araçları