Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayan Gülgören, 17.-19. Yüzyıl Konya- Kapadokya Halıları, İstanbul, 1997.
Belkıs Acar Balpınar, Kilim-Cicim-Zili-Sumak, Eren Yayıncılık.
Sühandan Özay, Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, Kültür ve Turizm Bakanlığı.
Mine Erberk, Çatalhöyük’ten Günümüze Anadolu Motifleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı.
Oktay Aslanapa, Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul, 1987.
Şerare Yetkin, Türk Halı Sanatı, İstanbul, 1986.
Çetin Aytaç, El Dokumacılığı, İstanbul, 1982.
Türk Halı Kataloğu I-II-III-IV-V, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1987.
Bekir Deniz, Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, Ankara, 2000.
Düğümün Son Halkası Osmanlı Saray Halıları, Yayına Hazırlayan: Ayşe Fazlıoğlu, İstanbul, 2007.
Mehmet Kaya vd., Milli Saraylar Koleksiyonunda Hereke Dokumaları ve Halıları, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı Yay, İstanbul, 1999.
Besim Atalay, Türk Halıcılığı ve Uşak Halıları, (1.Baskı). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1967.
Yaşar Çoruhlu, Türk Sanatının A B C si. Simavi Yayınları, 1993.
Kurt Erdmann, Der Turkische Teppıch Des 15. Jahrhunderts, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1957.
Neriman Görgünay Kırzıoğlu, Altaylar’dan Tunaboyu’na Türk Dünyası’nda Ortak Yanışlar (Motifler) (1. Baskı). Kültür Bakanlığı yay, Ankara, 2001.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında temel dokuma teknikleri, tezgah hazırlama, çözgü ve atkı sistemleri, geleneksel motifler, renk ve desen uygulamaları gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, öğrenciler uygulamalı projelerle öğrendiklerini pratiğe dönüştürecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilere geleneksel dokuma tekniklerini öğretmek ve bu teknikleri çağdaş tasarımlar ile birleştirerek özgün ve fonksiyonel dokuma ürünleri üretme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, halıcılık ve kilimcilik alanında kullanılan teknikler ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olacak ve uygulamalı çalışmaları ile bu bilgileri pratiğe dökme fırsatı bulacaktır. Ayrıca, dokuma tezgahlarının kullanımını öğrenip, renk, desen ve motif uyumları konusunda estetik duyarlılık geliştireceklerdir.