Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Figen Eryılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1] EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları [2] Matematiğin Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları, 2011

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarına matematik ve kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması

Dersin Amacı

Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Matematik ve kültür ilişkisi hakkında genel bilgilendirme
2 Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
3 Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları.
4 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri.
5 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri.
6 Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki.
7 Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki.
8 Kültürel öğeler ile matematik ilişkisi.
9 Ara sınav
10 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um
11 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um
12 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um
13 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um
14 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um
15 Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi. um