Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esen Ersoy *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997. Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994. Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications. Kaçar, A. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara. Kaçar, A. (2020). Matematiğin Temelleri. Pegem Akademi. Ankara. Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. (12.baskı) Bursa: Aktüel Yayıncılık. Baki , A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. (1.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8.sınıflar). (2.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8.sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.

Dersin İçeriği

Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA)

Dersin Amacı

Problem çözmenin doğası, aşamalarını ve türlerini kavramak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-1.hafta.pptx
omt1.mp4
2 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-2-öğrenci.pptx
omt2.mp4
3 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-3-öğrenci.pptx
omt3.mp4
4 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-4-öğrenci.pptx
omt4.mp4
5 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-5-öğrenci.pptx
omt5.mp4
6 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-6-öğrenci.pptx
omt6.mp4
7 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-7-öğrenci.pptx
omt7.mp4
8 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) omt8.mp4
OMT-Problem Çözme-8-öğrenci.pptx
9 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-9-öğrenci.pptx
omt9.mp4
10 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-10.hafta.pptx
omt9.mp4
11 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-11.hafta.pptx
omt11.mp4
12 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-12.hafta.pptx
omt12.mp4
13 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-13.hafta.pptx
omt13.mp4
14 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA) OMT-Problem Çözme-14.hafta.pptx
omt14.mp4
15 Problem nedir? Problem çözme ve önemi. Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme Değişik stratejilerle karışık problem çözümü Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA)