Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Nur Yazıcı Dr. Öğr. Üyesi Canan Avcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

McAffee, O. & Leong, D. J. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Beaty, J. J. (2018). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Bayhan, P. (2019). Erken çocukluk döneminde değerlendirme. Ankara: HEDEF. Bayhan, P. (Ed) (2016). Okul Öncesi Dönemde Alternatif Değerlendirme. Ankara: HEDEF. Önder, A. (Ed.) (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. Ankara: Eğiten.

Dersin İçeriği

Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dokümantasyon.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adayının çocukları tanıma, çocukların gelişimlerinin değerlendirilmesi ve ölçülmesi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve çocukların değerlendirilmesi ve ölçülmesine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, ders hakkında bilgilendirme Erken çocukluk döneminde değerlendirme ve gözlemin önemi
2 Değerlendirme Değerlendirmede yasal, etik ve profesyonel sorumluluklar; Neyi, niçin, ne zaman değerlendiriyoruz?
3 Değerlendirmenin Amaçları Belgelendirme: Bilgileri Toplamak Belgelendirme: Bilgilerin Kaydedilmesi
4 Gözlem ile değerlendirme; gözlem türleri
5 Özsaygı ve duygusal yeterlik
6 Sosyal yeterlik ve psikomotor gelişim
7 Bilişsel gelişim ve konuşma dili
8 Gelişen okuryazarlık becerileri Dramatik oyun becerileri
9 Ara sınav
10 Sanat, müzik ve dans becerileri Bilgileri derleme, özetleme ve yorumlama; Değerlendirme bilgilerini kullanma
11 Alternatif değerlendirme (portfolyo, programa dayalıoyun temelli, işlevsel değerlendirme, alternatif değerlendirmenin programa kaynaştırılması)
12 Standart testler
13 Değerlendirmeyi organize etmek Bilgileri derleme, özetleme ve yorumlama; değerlendirme bilgilerini kullanma
14 Değerlendirme süreç ve sonuçlarının iletişimi