Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Fadıl Şiraz Doç. Dr. Yaşar Çelik *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Ertürk, S.,(1982),Program Geliştirme.Ankara, Yelkentepe Yayınları. 2.Varış,F.,(1988)Program GeliştirmeAnkara:Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. <br />3.Sönmez, V.,(2007)Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı.Ankara: Anı yayınları. <br />4.Demirel,Ö.,(2005).,Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları. <br />5. Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2017). Eğitim programı: Temeller, ilkeler ve sorunlar (Çev. A. Arı). Ankara: Pegem Akademi 6. Ocak G., Akkaş Baysal E., Yurtseven R. (2023). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi

Dersin İçeriği

1 Eğitimde Program Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar 2 Kuramsal Temeller-I 3 Kuramsal Temeller-II 4 Program Türleri ve Yaklaşımları 5 Program Geliştirme Süreci 6 Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi 7 Program Geliştirmede Hedefler 8 Program Geliştirmede İçerik 9 Program Geliştirmede Öğrenme-Öğretme Süreci 10 Program Geliştirmede Değerlendirme 11 Öğretim Programı Okuryazarlığı ve Programa Bağlılık 12 Program Geliştirmede ve Bireysel Farklılıklar 13 Program Geliştirmede 21. Yüzyılda Beceriler ve Teknolojik Gelişmeler 14 Öğretim Programları araştırma/inceleme

Dersin Amacı

Eğitim programları ile ilgili kavramlar, programda temeller, program geliştirme ve yaklaşımları, eğitim programlarının ögeleri, eğitimde hedef ve hedef yaklaşımları, içerik ve içerik seçimi ile ilgili özellikleri, eğitim durumları ve yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve yaklaşımları, bireyselleştirme, teknolojik gelişmeler ve program geliştirme ile uygulamalarını bilir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1- Program Nedir? 2- Programın Öğeleri 3- Programın Çeşitleri 4- İyi Bir Programın Özellikleri 5- Programın Yararları
2 Program Geliştirmeye Neden Olan Etmenler Program Geliştirme Süreci Program Geliştirmede Rehber İlkeler Programın Geliştirme Grupları Program Geliştirme Çalışma Planı Hazırlama
3 Program Geliştirme Tasarım Yaklaşımları Program Geliştirme Tasarım Yaklaşımları ve Felsefi Dayanakları Program Geliştirme Tasarım Yaklaşım Çeşitleri, Avantajları ve Eleştiriler Program Geliştirme Tasarım İlkeleri
4 1- İhtiyaç Analiz Süreci 2- İhtiyaç Analizi Yaklaşımları 3- İhtiyaç Analizi Teknikleri
5 1- Amaçların/ Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması 2- Kazanım/ Hedef Yazma Yaklaşımları Modüler Yaklaşım Yeterliğe Dayalı (Ölçüt Dayanıklı) Yaklaşım Aşamalı Yaklaşım 3- Kazanım Program Çıktısı Öğrenme Çıktısı Ne Kazandırır? Kazanım / Öğrenme Çıktısı Nasıl Yazılır? Öğrenme Çıktısı Yazarken Kullanılması Önerilen Bazı Fiiller
6 1. Amaçların Yatay Sınıflandırılması Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Duyuşsal Alan Devinişsel Alan 2. Hedeflerin Davranışa Dönüştürülmesi ve Nedenleri
7 1- Öğretim Programının Genel Amaçları 2- Öğretim Programının Temel Felsefesi ve Perspektifi Öğretim Programındaki Yetkinlikler ve Temel Beceriler Öğretim Programında Değerler Eğitimi 3- Öğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı 4- Bireysel Gelişim ve Öğretim Programları 5- Öğretim Programlarının Güncellenme Gerekçeleri
8 Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri
9 Vize sınavı
10 Program geliştirmenin felsefi temelleri
11 Program geliştirmenin tarihi temelleri
12 İçerik (konu, kapsam, muhteva)
13 Eğitim durumları (Öğrenme-öğretme süreçleri)
14 Program geliştirme modelleriProgram geliştirme süreci
15 Program geliştirmede bireysel farklılıklar