Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dominique Roure, le nouvel atelier de Français, CM1, Bordas, 2001. Dominique Roure, le nouvel<br />atelier de Français, CM2, Bordas, 2001. Nathalie Fixe-Combe, Français 6, Séquences et expressions,<br />2001. Nathalie Fixe-Combe, Français 5, Séquences et expressions, 2001. Hélène Sabbah, Littérature<br />2, Textes et Séquences, Hatier, 2000
Dersin İçeriği
Fransız Edebiyatı I dersinin devamı. Fransız edebiyatındaki türlerden roman, şiir ve tiyatro akımları,<br />ekolleri, yazarları yapıtlarından örneklerle tarihsel süreç içinde tanıtma; bu türlerin özelliklerini ve<br />terimlerini örnek metinlerle öğretme.
Dersin Amacı
Fransız Kültür ve Edebiyatına giriş olarak Ortaçağ’dan günümüze kadar Fransız Edebiyat ve Kültür<br />tarihinin ana hatları, edebi ekoller, edebi akımlar, dünya düşünce tarihine mal olmuş yazar ve<br />eserlerinin tanıtımı. Fransız edebiyatındaki türleri, akımları, ekolleri ve yazarları yapıtlarından<br />örneklerle, tarihsel süreç içinde tanıtma. Bu eserlerden seçme metinlerle edebi çözümleme ve eleştiride<br />temel kavramları anlama ve inceleme ve kavratmak. ; kurmaca özelliği taşımayan deneme, yaşam<br />öyküsü, özyaşam öyküsü, günce, anı türleri ve anlatısal türlerden masal ve öykünün özelliklerini örnek<br />metinlerle karşılaştırarak öğretme.