Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demir, E., & YALÇIN, H. (2014). Türkiye’de çevre eğitimi. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, (2), 7-18.
Çabuk, B. (2019). Çevre eğitimi. Anı Yayıncılık.
Ada, S., Baysal, Z. E. L. İ. H. A., & Şahenk Erkan, S. E. N. E. M. (2017). Çeşitli boyutlarıyla çevre eğitimi.
Dersin İçeriği
Temel ekolojik kavram ve ilkeleri kavratmak, Nüfus artışı ve ekolojik etkilerini kavratmak, Erozyon, hava, toprak ve su kaynaklarında meydana gelen kirlenme nedenlerini kavratmak, Çevre duyarlılığı kazandırmak ve dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalara dikkat çekmek, İlkokul programlarında çevre eğitimi açısından değerlendirme ve çevre eğitiminin ilkelerine uygun projeler geliştirebilme.
Dersin Amacı
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi.