Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Özlem Özçakır Sümen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Olkun, S., & Uçar, Z. T. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten kitap. 3. Altun, M. (2014). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa basım yayım dağıtım. 4. Baykul, Y. (2000). İlköğretimde matematik öğretimi: 1-5. sınıflar için. Pegem A. Yayıncılık. 5. Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: PegemAkademi. 6. Tarım, K. & Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik öğretiminin temelleri ilkokul. Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Arseven, A. (2019). Sınıf öğretmenleri, matematik öğretmenleri ve öğretmen adayları için matematik öğretim yöntemleri, gerçekçi matematik öğretimi ve matematiksel modelleme. Ankara: PegemAkademi. 8. Ural, A. (2019). Matematiksel modelleme eğitimi. Ankara: Anı yayıncılık. 9. Toptaş, V., Olkun, S., Sarı, M. H., & Çekirdekçi, S. (2020). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Vizetek Yayıncılık.

Dersin İçeriği

1. Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi, matematik yapmanın ve bilmenin ne anlama geldiğinin incelenmesi 2. İlkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri, matematik eğitiminde önemli beceriler 3. Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri 4. Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri 5. Problem çözme ile öğretim, probleme dayalı dersin planlanması 6. Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı, 7. Erken dönemlerde sayı kavramlarının ve sayı hissinin geliştirilmesi 8. Örüntüler, saymaktan toplama ve çıkarmaya geçiş, dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi 9. Toplama ve çıkarma işlemlerinin öğretimi Arasınav 10. Çarpma işleminin öğretimi 11. Bölme işleminin öğretimi 12. Temel kuralların öğrenilmesinde öğrencilere yardımcı olma, doğal sayılarla hesaplamalar için stratejiler geliştirme 13. Doğal sayılarla hesaplamaya dayalı tahminin kullanımı 14. Matematik okuryazarlığı

Dersin Amacı

1. Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini bilir. 2. Matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimini bilir. 3. İlkokul matematik programının kapsamını, amacı ve özelliklerini kavrar. 4. Matematik eğitiminde önemli becerileri bilir. 5. Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. 6. Problem çözme ile öğretim yöntemini bilir, probleme dayalı matematik dersi planlar. 7. Matematik öğretiminde kullanılabilecek bilgisayar programlarını bilir. 8. Erken dönemlerde sayı kavramının nasıl geliştiğini bilir. 9. Saymaktan toplama ve çıkarmaya geçiş sürecini kavrar. 10. Toplama ve çıkarma işlemlerinin öğretimini bilir. 11. Çarpma işleminin nasıl öğretileceğini bilir. 12. Bölme işleminin nasıl öğretileceğini bilir 13. Doğal sayılarda basamak değeri kavramınının öğrencilerde nasıl geliştiğini bilir. 14. Matematik okuryazarlığı ve önemini kavrar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi,
2 2. İlkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri, matematik eğitiminde önemli beceriler
3 3. Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
4 4. Problem çözme ile öğretim, probleme dayalı dersin planlanması
5 5. Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı,
6 6. Erken dönemlerde sayı kavramlarının ve sayı hissinin geliştirilmesi
7 7. Örüntüler, saymaktan toplama ve çıkarmaya geçiş, dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi
8 8. Toplama ve çıkarma işlemlerinin öğretimi, programdaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
9 9. Çarpma işleminin öğretimi, programdaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
10 10. Bölme işleminin öğretimi, programdaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
11 11. Temel kuralların öğrenilmesinde öğrencilere yardımcı olma, doğal sayılarla hesaplamalar için stratejiler geliştirme,
12 12. Doğal sayılarla hesaplamaya dayalı tahminin kullanımı
13 13. Matematik okuryazarlığı
14 13. Matematik okuryazarlığı