| 1 |
Tanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları. Temel Terimler ve Tanımlar hakkında bilgiler anlatılır. |
|
|
|
| 2 |
Engelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. |
|
|
|
| 3 |
Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye’de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. |
|
|
|
| 4 |
Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması. |
|
|
|
| 5 |
Görme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. |
|
|
|
| 6 |
İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. |
|
|
|
| 7 |
Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. |
|
|
|
| 8 |
Engellilere yönelik yasalar ve kanunlar |
|
|
|
| 9 |
VİZE SINAVI |
|
|
|
| 10 |
Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. |
|
|
|
| 11 |
Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. |
|
|
|
| 12 |
Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri |
|
|
|
| 13 |
Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. |
|
|
|
| 14 |
Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. |
|
|
|
| 15 |
Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. |
|
|
|