Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Burak, Özçetin, Kitle İletişim Kuramları, Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları, 2020. Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları, Ankara, 2006. • Armand & Michel Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, çev. Merih Zıllıoğlu, İletişim Yayınları, İstanbul, 1998. • Şermin Tekinalp & Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, İstanbul, 2004. • İrfan Erdoğan & Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram, Erk Yayınları, Ankara, 2002. • Metin Işık, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya, 2005. • John Fiske, İletişim Araştırmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ark Yayınları, Ankara, 1996. • Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yayınları, Ankara, 2005. • Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Arık, Vadi Yayınları, Ankara, 2001. • Ünsal Oskay, Kitle Haberleşme Teorilerine Giriş, DER Yayınları, İstanbul, 2000. • İrfan Erdoğan, İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 1997. • Medya İktidar İdeoloji, der. Mehmet Küçük, Ark Yayınları, Ankara, 1999. • Medya Kültür Siyaset, çev. Ümit Hüsrev Yolsal, Ark Yayınları, Ankara, 1999. • Korkmaz Alemdar & İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ümit Yayıncılık, Ankara, 1994. • Can Bilgili & Nesrin Can Akbulut, (der), Medya Eleştirileri 2007: “Gerçeğin Dışındakiler”, Beta Basım A.Ş. İstanbul, 2007. • İrfan ERDOĞAN- Esra KELOĞLU-İŞLER- Nurgül DURMUŞ, “Kitle İletişiminde Pozitivist Ampirik Geleneğin Kuruluşu: Lazarsfeld ve Yönetimsel Araştırmalar”, İletişim 2005/21. • Elisabeth Noelle-Neumann, Kamuoyu: Suskunluk Sarmalının Keşfi, çev. Murat Özkök Ohr, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1998. • David Peterson vd., Medyanın Kamuoyu İmalatı, çev.Kolektif, Chiviyazıları Yayınevi, İstanbul, 2004. • Herbert Schiller, Zihin Yönlendirenler, çev. Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul, 1993.

Dersin İçeriği

Kitle iletişimi, kitle iletişim araçlarının işlevleri, iletişim kuramları, günümüz medya ekosistemi ile ilişkilendirilmesi.

Dersin Amacı

Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki rolünü ve etkilerini anlatmak, iletişim bilimleri kuramları çerçevesinde günümüz medya ekosistemini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek bilinçli medya kullanımı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kuram, Bilim, Sosyal Bilim, Paradigma ve Etkisi
2 Kuram, Bilim, Sosyal Bilim, Paradigma ve Etkisi
3 Kitle, Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Kuramları
4 Chicago Okulu ve Etkileri
5 Ana Akım İletişim Kuramları; Temel Modeller
6 Anaakım İletişim Kuramları; Güçlü Etkiler Dönemi
7 Anaakım İletişim Kuramları; Sınırlı Etkiler Dönemi
8 Ana akım kuramların günümüz medya ekosistemi açsısından tartışılması
9 Ara Sınav
10 Eleştirel Yaklaşımlar Paradigması
11 Eleştirel Yaklaşımlar; Frankfurt Okulu
12 Eleştirel Yaklaşımlar; Kültürel Çalışmalar
13 Eleştirel Yaklaşımlar; İletişimin Eleştirel Ekonomi Politiği
14 Enformasyon Toplumu Önerileri
15 Ana akım ve eleştirel kuramlar genel değerlendirme, tartışma.
16 Final