Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Emine Ceng Öğr. Gör. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Don, P., M. Rogers, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Optimist Yayınları, 2013. Kırımlı, Arman. Strateji ve Bire Bir Pazarlama CRM, Sistem Yayıncılık, 2012. Odabaşı, Yavuz., Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık,2009.

Dersin İçeriği

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulamalarının işletmeleri için öneminin vurgulandığı bu derste öğrenciler işletme-müşteri arasındaki ilişkilerin nasıl düzenleneceği konusunda bilgi alacaklardır. MİY kavramı strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanacaktır.

Dersin Amacı

Günümüz rekabet koşullarında, müşteri ilişkilerinin, pazarlama ve satış açısından incelenmesi, uygulama örnekleri ile kullanılabilir bilgilerin öğrenciye aktarılması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Gelişimi
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Bileşenleri
3 Müşterilerle İletişim
4 Müşteri Veri Analizi ve Önemi
5 Müşteri Tatmini ve Sadakati
6 Müşteri Kazanma ve Elde tutma
7 Müşteri Deneyimi ve Yönetimi
8 Müşteri Bilgisini toplama ve analiz etme
9 Ara Sınav
10 Müşteri ilişkileri uygulamaları
11 Müşteri şikayet yönetimi
12 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
13 CRM ÖRNEKLERİ ANALİZİ
14 CRM ÖRNEKLERİ ANALİZİ
15 FİNAL