Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aristoteles. (2019). Retorik. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Richard Luecke. Çev. Turan Parlak., (2007). Güç, Etki ve İkna. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı; Zeynep Cemalcılar.(2021). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınları.İstanbul.

Dersin İçeriği

Retorik kavramının tanımı, ikna kavramının iletişim disiplinlerinde yeri ve önemi, iknanın kullanım alanları, ikna kuramları ve ikna amaçlı kitle iletişim kuramları

Dersin Amacı

İkna kuramlarının kitle iletişim araçlarında kullanımı ve kamuoyu oluşturma, hedef kitleyi etkileme süreçlerinin incelenmesi.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş ve Temel Kavramlar; İkna ve Retorik
2 Retoriğin Kökenleri ve Erken Dönem Tarihi
3 Aristoteles ve Retorik
4 Aristoteles ve Retorik
5 Temel motivasyon kuramları, hedonizm, psikanalizm, etki-tepki kuram ve yaklaşımları
6 İhtiyaç Kuramları
7 Zihinsel Kuramlar, Değer-Beklenti Kuramı, Denge-Uyum Kuramları
8 Atfetme Teorisi
9 Ara Sınav
10 Kitle İletişimi ve Propaganda
11 Siyasi Retorik ve Kamu Diplomasisi
12 Siyasi Retorik ve Kamu Diplomasisi
13 Reklam ve Pazarlamada İkna
14 Dijital Çağda İkna
15 İletişim çalışmalarında retorik çözümlemeler, örnek çalışmalar
16 İletişim çalışmalarında retorik çözümlemeler, örnek çalışmalar