Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Nursel Bolat *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders, oyun ve reklam ilişkisi ile oyun içerisinde yer alan reklam uygulamaları ve marka adına yaratılan advergame uygulamaları hakkında teorik bilgiler ile tüketiciyi marka ile bir araya getiren interaktif uygulamalara dayalı proje üretimini içermektedir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notları - Mutlu Binark, Dijital Oyun, Kalkedon, İstanbul, 2008 - Gülin Terek Ünal, Uğur Batı, Dijital Oyunlar, Derin Yayınları, 2011 - Adnan Veysel Ertemel ve Mesra Şendir, Dijital Çağda İllüzyonel Pazarlama, Abaküs, İstanbul, 2017

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin, son yılların en önemli reklam uygulama türlerinden oyuniçi reklamcılık hakkında bilgi edinmeleri ve reklam içerikli oyun tasarımları hakkında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin konusu, kapsamı ve işleyişi hakkında bilgilendirme Dersin konusu, kapsamı ve işleyişi hakkında bilgilendirme
2 Oyun kavramı, oyunun toplumsal ve kültürel bağlamdaki önemi ve tarihsel geçmişi, oyunun gelenekselden dijital evrimi Oyun kavramı, oyunun toplumsal ve kültürel bağlamdaki önemi ve tarihsel geçmişi, oyunun gelenekselden dijital evrimi
3 Dijital oyunlar, dijital oyunların gelişimi Dijital oyunlar, dijital oyunların gelişimi
4 Dijital oyun pazarı, oyuncular / oyuncu nesil, dijital oyunların bireysel ve toplumsal bağlamdaki etkileri Dijital oyun pazarı, oyuncular / oyuncu nesil, dijital oyunların bireysel ve toplumsal bağlamdaki etkileri
5 Oyun ve reklam ilişkisi, oyunun reklam amaçlı kullanılması: tarihçe ve gelişim Oyun ve reklam ilişkisi, oyunun reklam amaçlı kullanılması: tarihçe ve gelişim
6 Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri
7 Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri
8 Ara Sınav
9 Advergame (Reklamoyun): tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri Workshop çalışması
10 Türkiye'den oyun reklamcılığı örnekleri Türkiye'den oyun reklamcılığı örnekleri
11 Dünyadan oyun reklamcılığı örnekleri Dünyadan oyun reklamcılığı örnekleri
12 Oyun endüstrisi ve oyun araçları Oyun endüstrisi ve oyun araçları
13 Hazırlanan proje çalışmalarının sunumu Hazırlanan proje çalışmalarının sunumu
14 Hazırlanan proje çalışmalarının sunumu Hazırlanan proje çalışmalarının sunumu
15 Final Sınavı
16