Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bozkurt Hale, 2014, Halkla İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar, Paradigma Akademi Yayınları, İstanbul. Baytekin Pelin, 2015, Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları, Nobel Yayıncılık, Ankara.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler kavramını ve alanını etkileyen toplumsal gelişmeler bu ders kavramında tartışılacaktır. TKY, İtibar yönetimi, sosyal medya ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde etik boyut gibi konular işlenecektir.

Dersin Amacı

Halkla ilişkilerin toplumsal süreçlerle birlikte değişen bir disiplin olduğunu anlatarak halkla ilişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve yeni yaklaşımları ele almak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
2 Küreselleşme ve uluslararası halkla ilişkiler
3 İmaj, itibar yönetimi ve halkla ilişkiler
4 Değişen hedef kitle ve halkla ilişkiler
5 Sosyal sorumluluk, kurumsal sosyal sorumluluk
6 TKY ve halkla ilişkiler
7 İnternet toplumu
8 Arasınav
9 Sosyal medya ve dijital halkla ilişkiler
10 Yeşil pazarlama, yeşil reklam ve halkla ilişkiler
11 Güncel pazarlama yaklaşımları ve halkla ilişkiler
12 Halkla ilişkiler ve etik
13 Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler
14 Halkla ilişkilerin geleceği
15 Genel tekrar
16 Final