Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Spampinato, C., Giordano, D., Di Salvo, R., Chen-Burger, Y. H. J., Fisher, R. B., & Nadarajan, G. (2010, October). Automatic fish classification for underwater species behavior understanding. In Proceedings of the first ACM international workshop on Analysis and retrieval of tracked events and motion in imagery streams (pp. 45-50).
Chai, Q. W., Chu, S. C., Pan, J. S., & Zheng, W. M. (2020). Applying adaptive and self assessment fish migration optimization on localization of wireless sensor network on 3-D Te rrain. J. Inf. Hiding Multim. Signal Process., 11(2), 90-102.
-Demir, N. 2009. İhtiyoloji. Nobel yayın No: 924, Ankara.
-Jalal, A., Salman, A., Mian, A., Shortis, M., & Shafait, F. (2020). Fish detection and species classification in underwater environments using deep learning with temporal information. Ecological Informatics, 57, 101088.
-Jungwirth, M., Schmutz, S., & Weiss, S. (Eds.). (1998). Fish migration and fish bypasses (Vol. 4). Oxford: Fishing News Books.
-Kuru, M. 2011. Omurgalı hayvanlar. Palme Yayıncılık, 841, Ankara.
-Ordeix, M., & Casals, F. (2024). Why and when do freshwater fish migrate? Observations of migration patterns of the native fishes from the Iberian Peninsula (SW Europe). Limnetica, 43(1), 1.
-Schwevers, U., & Adam, B. (2020). Fish protection technologies and fish ways for downstream migration (Vol. 279). Berlin/Heidelberg, Germany: Springer.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, su altı habitatlarında bulunan canlı türlerinin davranışları ve yaşam döngüleri incelenir. su altı canlılarının habitat kullanımı, üreme stratejileri, beslenme şekilleri sosyal davranışları ve insan etkileşimleri gibi konuları içerirken, ayrıca balıkçılık, su ürünleri, habitat değişikliği ve koruma çabaları gibi çevresel sorunları da inceler. Konu ile ilgili güncel bilgilere ve kısa belgesel çekimlerine de yer verilir.
Dersin Amacı
"Su Altı Yaşamı" dersinin amacı, tatlısu, deniz, acı su ekosistemlerinin karmaşık ve dinamik doğasını anlama konusunda kapsamlı bilgi ve beceriler sunmaktır. Bu ekosistemlerde yaşayan canlı türlerinin biyolojik, ekolojik ve davranışsal özelliklerini öğretmektir. Ayrıca, öğrencilerin insan faaliyetlerinin su altı biyolojik çeşitliliği üzerindeki etkilerini değerlendirebilmelerini ve sürdürülebilir yönetim stratejileri geliştirebilmelerini de hedeflemektedir.