Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Emine Ceng Öğr. Gör. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sibel Özbudun&Gülfem Uysal, 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı. William A. Haviland, Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2008 . Stuart Hall, Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, Pinhan Yayıncılık, 2017. Michael G. Kenny&Kirsten Smille, Kültür ve Mekan Hikayeleri, DipNot Yayınları. Campbell, Joseph. Mitolojinin Gücü. Mediacat Kitapları. Banu Dağtaş, Reklam Kültür Toplum, Ütopya Yayınları, İstanbul, 2009.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, insan ve kültürü inceleyen bir bilim dalı olarak antropolojinin, özellikle son yıllarda ortaya çıkan pazarlama iletişimi ve reklam yaklaşımlarına etkisini, buna yönelik oluşturulabilecek stratejileri ve antropolojik araştırma yöntemlerinin reklam alanına uyarlanmasını kapsamaktadır.

Dersin Amacı

Dersin amacı, insan davranışları ve kültürü araştıran bir bilim dalı olarak antropolojik yaklaşımların tüketiciyi anlama, ihtiyaçlarına yönelik ürün geliştirme gibi ve yine tüketiciye yönelik reklam mesajı oluşturmada giderek artan önemini ortaya koymaktır. Yanı sıra ders kapsamında, antropoloji ilke ve yöntemlerinin reklam alanına nasıl yansıtılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin içeriği, kapsamı ve işlenişi hakkında bilgilendirme. Reklam ve antropoloji ilişkisine giriş.
2 Antropolojinin tanımı, antropolojik yaklaşım ve temel ilkeler
3 Antropolojinin tarihi ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi. Antropolojinin dalları: Biyolojik antropoloji, arkeoloji, dil antropolojisi, sosyal - kültürel antropoloji.
4 Kültür kavramı, kültürün özellikleri, kültürel süreçler. Kültüre yönelik antropolojik yaklaşımlar.
5 Tüketim, kültür ve antropoloji ilişkisi. Günümüz tüketim alışkanlıklarını ortaya çıkaran nedenler: alışkanlıklar, kültür, din, mekan, toplumsal kurallar ve diğer maddi - manevi kültür öğeleri.
6 Kültüre yönelik antropolojik yaklaşımlar bağlamında pazarlama iletişimi çalışmalarının gelişimi
7 Kültüre yönelik antropolojik yaklaşımlar bağlamında pazarlama iletişimi çalışmalarının gelişimi
8 Reklamda kültürel kod kullanımı
9 Ara sınav
10 Yerel reklamlar, bölgesel reklamlar, etnik reklamcılık, hibrid reklamlar
11 Kültüre yönelik antropolojik yaklaşımların reklam uygulamalarına yansıması: Dünyadan örnekler
12 Kültüre yönelik antropolojik yaklaşımların reklam uygulamalarına yansıması: Türkiye’den örnekler
13 Antropolojik araştırma yöntemlerinin reklam alanına uygulanması
14 Antropolojik araştırma yöntemlerinin reklam alanına uygulanması
15 Dijital çağda antropolojik araştırma yöntemleri ve reklam alanına uygulanması
16 Final sınavı