Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Ayşe İri Öztürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Uçar, Tevfik Fikret. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi. 2) Becer, Emre. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınevi. 3) Twemlow, Alice. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.: Dalsu Özgen), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 4) Weill, Alain. (2009). Grafik Tasarım (Çev.: Orçun Türkay), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 5) Bowers, John. /2011). Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes: Understanding Theory and Application, John Wiley ve Sons, Inc., USA. 6) Arntson, Amy E. (2012). Graphic Design Basics, Wadsworth Cengage Learning, USA.

Dersin İçeriği

Bu derste grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi alanlara ait olan kavramlara ilişkin açıklama yapılması; bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgi verilmesi; göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması anlatılmaktadır. Başarılı reklam uygulamaları üzerine analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler aktarılır. Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve yönbilgi (brief) içeriği doğrultusunda yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan en uygun çözümleme üretebilmesine ilişkin yaklaşımların kavratılması ders içeriği kapsamında yer almaktadır

Dersin Amacı

Bu derste grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi alanlara yönelik kavramlara ilişkin açıklama yapılması; bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgi verilmesi; göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması amaçlanır. Başarılı reklam uygulamaları üzerine analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler aktarılır. Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve yönbilgi (brief) içeriği doğrultusunda yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan en uygun çözümleme üretebilmesine ilişkin yaklaşımların kavratılması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, görüntü, görüntüsellik ile görsel, algı, görsel algı, algı yanılsamaları, işaret, simge, piktogram, ideogram ve gösterge gibi kavramlar arasındaki benzerlik ve ayrımların açıklanması. Literatür hazırlığı
2 Görüntü, görüntüsellik ile görsel ve görsellik, algı, görsel algı, algı yanılsamaları, işaret, simge, piktogram, ideogram ve gösterge gibi kavramlar arasındaki benzerlik ve ayrımların açıklanması. Sunum hazırlığı
3 Görsel iletişimin tarihsel gelişimine görsel kültür kapsamında değinilmesi. Araştırma, inceleme
4 İletişim süreci öğeleri ve aşamaları eşliğinde görsel iletişimin olumlu ve olumsuz etmenlerine yer verilmesi ve çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları eşliğinde pekiştirilmesi. Araştırma, inceleme
5 İletişim süreci öğeleri ve aşamaları eşliğinde görsel iletişimin olumlu ve olumsuz etmenlerine yer verilmesi ve çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları eşliğinde pekiştirilmesi. Araştırma, inceleme
6 Görsel algılamaya dayalı iletişimde önemli görülen Gestalt Kuramı, algısal örgütleme yasaları ve rengin simgesel anlatım dilinin farklı medyalarda kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları ile desteklenerek anlatılması. Araştırma, inceleme
7 Görsel algılamaya dayalı iletişimde önemli görülen Gestalt Kuramı, algısal örgütleme yasaları ve rengin simgesel anlatım dilinin çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları ile desteklenerek anlatılması. Araştırma, inceleme
8 Farklı medyada kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamalarının göstergebilimsel açıdan temel düzeyde çözümleyebilmesi ve anlamlandırılabilmesi. Araştırma, inceleme
9 Ara Sınav
10 Farklı medyada kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamalarının göstergebilimsel açıdan temel düzeyde çözümlenebilmesi ve anlamlandırılabilmesi Araştırma, inceleme
11 Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme
12 Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme
13 Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme
14 Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamaların tamamlanması ve döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması. Araştırma, inceleme