Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hülya Demir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Graphic Design: The New Basics" - Ellen Lupton ve Jennifer Cole Phillips "Designing for Social Media: An Aesthetic Approach" - Joshua G. Bentley Adobe Creative Cloud yazılımları (Photoshop, Illustrator, InDesign) Çeşitli grafik tasarım ve sosyal medya blogları, online dersler ve video eğitimleri

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, grafik tasarımın temel kavramları, tasarım araçları ve yazılımları, tipografi, renk teorisi, kompozisyon, görsel hikaye anlatımı ve marka kimliği oluşturma gibi konuları kapsar. Ayrıca, sosyal medya platformlarında görsel içeriklerin nasıl tasarlanacağı ve optimize edileceği, görsel stratejilerin nasıl geliştirileceği ve sosyal medya kampanyalarında grafik tasarımın rolü gibi konular da ele alınır.

Dersin Amacı

Sosyal Medya ve Görsel İletişim lisans dersinin amacı, öğrencilere modern grafik tasarımı ve görsel iletişim tekniklerini öğretmek ve bu bilgileri sosyal medya platformlarında uygulayabilecek beceriler kazandırmaktır. Ders, öğrencilere estetik anlayışlarını geliştirme, tasarım prensiplerini uygulama ve sosyal medya ortamında etkili görsel içerikler oluşturma konularında bilgi ve deneyim sağlamayı hedefler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel Kavramlar: Görsel iletişim, Sosyal medya, sosyal medya yönetimi, sosyal medya etiği, reklam, üretim, tüketim, pazarlama, marka yönetimi, marka bütünlüğü, marka planlaması. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
2 İletişim, İletişim türleri, Görsel iletişim disiplini ile sosyal medya yönetimi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
3 Sosyal medya ve türlerinin görsel iletişim ile ilişkisi. Sosyal medyalardan örnek analizi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
4 Sosyal medya etiği ve görsel iletişim, fikir ve sanat eserleri kanunu. Sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
5 Sosyal medya etiği ve görsel iletişim, fikir ve sanat eserleri kanunu. Sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
6 Pazarlama ve görsel iletişim ilişkisinin sosyal medyada kullanımı Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
7 Reklam içeriği oluşturma süreçleri, sosyal medyada reklam kullanım alanları ve görsel içerik yönetimi Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
8 Sosyal medyada yer alan reklamlarda kullanılan görsellerin tüketiciye etkileri. Sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
9 Ara Sınav
10 Marka, Marka yönetimi, marka bütünlüğü. Sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
11 Marka yönetimi, marka bütünlüğü, marka görselleri ve sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
12 Marka planlaması ve popüler sosyal medya mecralarında görsel kullanımı. Sosyal medyadan örnek analizleri. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
13 Öğrencilerin araştırıp analiz ettiği bir sosyal mecra görsel örneğinin ders içerisinde tartışılması. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
14 Öğrencilerin araştırıp analiz ettiği bir sosyal mecra görsel örneğinin ders içerisinde tartışılması. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon