Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Stone, Terry, Lee. (2010). Managing The Design Process Concept Devolopment, Rockport Publishing, USA
2. Twemlow, Alice. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.: Dalsu Özgen), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
3. Weill, Alain. (2009). Grafik Tasarım (Çev.: Orçun Türkay), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
4. Bowers, John. (2011). Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes: Understanding Theory and Application, John Wiley & Sons, Inc., USA.
5. Arntson, Amy E. (2012). Graphic Design Basics, Wadsworth Cengage Learning, USA.
6. Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004.
7. Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınevi, 1997.
8. Alice Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.: Dalsu Özgen), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2011.
9. Alain Weill, Grafik Tasarım (Çev.: Orçun Türkay), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2009.
10. John Bowers, Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes: Understanding Theory and Application, John Wiley & Sons, Inc., USA, 2011.
11. Amy E. Arntson, Graphic Design Basics, Wadsworth Cengage Learning, USA, 2012
Dersin İçeriği
Bitirme projesi çalışmalarına ilişkin ön araştırmalar yapılır. Literatür taraması ile birlikte nitel veya nicel araştırma altyapısı belirlenir. Proje konusu belirlenir. Tasarım probleminin tanımlanması yapılır. Konumlandırma stratejisi, hedef kitle, iletişim hedefleri, iletişim kanalları ve mesaj belirlenir. Marka, ürün veya hizmetin SWOT analizi yapılır. Projede yol haritası belirlenerek çalışma planı yapılır. Grafik tasarım kapsamında planlanan proje çalışmalarının uygulama aşamasına geçilir. Projelerin, özgünlüğüne, orijinalliğine dair içerdiği yeni bakış açılarını ön plana çıkaracak niteliklere haiz olup olmadığı değerlendirilir. Çalışma sonucunda öğrenciler projelerini Bitirme Projesi jürisi önünde sözlü olarak anlatırlar. Başarılı olan çalışmalar, proje içeriğine uygun bir sergileme yöntemiyle sergilenir.