1 |
Giriş ve Tanışma
Mekan, sanat ve mimarlık ilişkisi, tarihsel arka plan ve dersin genel çerçevesi.
Öğrencilerin kişisel ilgi alanlarına dair kısa sunumlar yapmaları ve dersten beklentilerinin paylaşılması. |
|
|
|
2 |
Antik Çağdan Rönesans’a Mekan Algısı
Sanatta mekan kavramının evrimi, antik Yunan ve Roma mimarisinde mekanın önemi.
Öğrencilere, dönemsel mekan anlayışını bir tablo ya da heykel üzerinden analiz etmeleri için bir çalışma verilmesi. |
|
|
|
3 |
• Konu: Mekanın Modern ve Çağdaş Sanattaki Temsili
• İçerik: 20. yüzyıl sanatıyla birlikte mekana yeni yaklaşımlar; minimalizm, enstalasyon sanatları.
• Uygulama: Müze veya galeri ziyareti planlanabilir ya da çağdaş bir sanatçının mekanla ilişkili çalışmalarını analiz eden bir grup çalışması yapılabilir.
|
• Uygulama: Müze veya galeri ziyareti planlanabilir ya da çağdaş bir sanatçının mekanla ilişkili çalışmalarını analiz eden bir grup çalışması yapılabilir.
|
|
|
4 |
• Konu: Mekan ve Toplumsal Cinsiyet, Mekan ve İdeoloji
• İçerik: Mekanın toplumsal bağlamı, Lefebvre, Foucault ve Bachelard’ın mekan teorileri.
• Uygulama: Öğrencilerden teorik yaklaşımlardan birini seçerek mekansal bir örnek üzerinde eleştirel bir inceleme yapmaları istenebilir.
|
Uygulama: Öğrencilerden teorik yaklaşımlardan birini seçerek mekansal bir örnek üzerinde eleştirel bir inceleme yapmaları istenebilir.
|
|
|
5 |
• Konu: Sanatta Mekanın Kimlik İnşasındaki Rolü
• İçerik: Mekanın kültürel ve kişisel kimlik üzerindeki etkileri; yerel kültürlerin sanatta mekana yaklaşımı.
• Konu: Kamusal Mekanda Sanatın Rolü
• İçerik: Sanat ve kamusal alanların etkileşimi, açık hava heykelleri ve enstalasyonlar.
|
Uygulama: Öğrencilerden kendi kimlikleriyle ilişkilendirdikleri bir mekan ve sanat eseri üzerine bir deneme yazmaları istenebilir.Uygulama: Kamusal alandaki bir sanat eserinin ziyaret edilmesi ve öğrencilerin bu eserin mekandaki etkilerini analiz etmesi.
|
|
|
6 |
• Konu: Sanatta Mekanın Kimlik İnşasındaki Rolü
• İçerik: Mekanın kültürel ve kişisel kimlik üzerindeki etkileri; yerel kültürlerin sanatta mekana yaklaşımı.
• Uygulama: Öğrencilerden kendi kimlikleriyle ilişkilendirdikleri bir mekan ve sanat eseri üzerine bir deneme yazmaları istenebilir.
|
Uygulama: Öğrencilerden kendi kimlikleriyle ilişkilendirdikleri bir mekan ve sanat eseri üzerine bir deneme yazmaları istenebilir.
|
|
|
7 |
• Konu: Mekan ve Malzeme İlişkisi
• İçerik: Farklı malzemelerin mekan ve sanat üzerindeki etkileri, malzemenin estetik ve işlevselliği.
• Uygulama: Öğrenciler, seçilen malzemelerle küçük ölçekli mekansal enstalasyonlar oluşturabilir.
|
Uygulama: Öğrenciler, seçilen malzemelerle küçük ölçekli mekansal enstalasyonlar oluşturabilir.
|
|
|
8 |
|
• Uygulama: Öğrenciler ilk 7 hafta boyunca öğrendiklerini kullanarak bir sanat-mekan projesi geliştirir ve sınıfta sunarlar. Yorumlar ve geri bildirimlerle proje tartışılır. |
|
|
9 |
• Konu: Doğal ve Yapay Mekanlar
• İçerik: Peyzaj sanatında mekan kavramı, doğanın mekana ve sanata etkisi.
• Uygulama: Öğrenciler, doğayla iç içe bir mekanda serbest eskiz çalışmaları yapabilirler.
|
Uygulama: Öğrenciler, doğayla iç içe bir mekanda serbest eskiz çalışmaları yapabilirler.
|
|
|
11 |
• Konu: Mekanın Tarihsel Bellek Üzerindeki Rolü
• İçerik: Tarihi mekanlar, mekansal hafıza, mekanda zaman kavramı.
|
Uygulama: Öğrencilerden, kendi geçmişlerinden bir mekanı sanatsal bir yöntemle temsil etmeleri istenebilir (fotoğraf, video vb.).
|
|
|