Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Ayşe Nur Danabaş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. 2. Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. 3. Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004. 4. Kagan, M. (2008). Estetik ve sanat notlar. (A. Çalışlar, çev.). İzmir: Karakalem Kitabevi. 5. Tunalı, İ. (1989). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi. 6. Croce, B. (1989). Estetik (İfade bilimi ve genel linguistik olarak). İstanbul: Remzi Kitabevi.

Dersin İçeriği

Medya okuryazarlığı kursları arasında medya yapımları, arzu yapımları, multimedya ekipmanı, görsel kültür ve medya kültürü, kültürel yapımların görsel metinleri, medya tartışmaları, medya eleştirisi, medya analizleri, medya yorumları gibi içerikler yer almaktadır.

Dersin Amacı

Medya okuryazarlığı, yeni sanat eğitimi müfredatındaki “okuryazarlık” derslerinden biri olarak, medya yapımlarının özellikle çocuklar ve ergenler üzerindeki olumsuz etkilerini tanımayı, değerlendirmeyi, analiz etmeyi, yorumlamayı ve bazı kararlar vermeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medya ve iletişim kavramları.
2 Görsel kültür ve medya üretimi.
3 Kültür üretimi olarak medya üretimi.
4 Görsel ve yazılı medyanın yeni eğilimleri.
5 Medya ve sanat dernekleri.
6 Medya yapımcısı olarak sanat eserleri ve sanatçılar.
7 Medya estetiği ve tüketici estetiği.
8 Görsel metin analizi
9 Ara Sınav
10 Görsel metin analizi ve kod ayrıştırma.
11 Görsel metin analizi ve kod ayrıştırma.
12 Medya tüketimi ve tüketim estetiği.
13 Küresel medyaya karşı yerel medya yapımları.Medya tüketimi ve tüketim estetiği.
14 Multimedya ekipmanı ve metin yazarlığı.
15 Post prodüksiyon ve ilgili estetik.
16 genel değerlendirme