Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Uğur Kılınç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. McKee, Robert (2018). Hikâye (Çev: Aslı Yazır). İstanbul: Medya Akademisi Yayınları. 2. McKee, Robert (2018). Diyalog (Çev: Aslı Yazır). İstanbul: Medya Akademisi Yayınları. 3. Arslanyürek, Semir (2011). Senaryo Kuramı. İstanbul: Pan Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo, Senaryo Terminolojisi, Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı, Diyalog Yazımı, Senaryoda Dramatik Yapı, Çatışma ve Mizansen, Sinemada Bakış Açısı, Uyarlama Senaryolar, Çekim Senaryosu.

Dersin Amacı

Senaryo yazım süreçlerine odaklanarak, dramaturjik kuramları uygulamalı biçimde incelemek; karakter, çatışma ve sahne yapısı gibi temel öğeleri geliştirme becerisini kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
2 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
3 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
4 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
5 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
6 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
7 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
8 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
9 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
10 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
11 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
12 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
13 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
14 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
15 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
16 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması