Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Enes Abanoz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dijital Görüntü Düzenleme & Özel Efektler, Michael Freeman, Say Yayınları, İstanbul, 2014. K1. Chopine, A. (2011). 3D Art Essentials. Focal Press, Exford. K2. Beane, A. (2012). 3D Animation Essentials. Wiley, Indiana. K3. Ratner, P. (2004). Mastering 3D Animation. Allworth Press, New York.

Dersin İçeriği

İlgili programların kullanımıyla videolar üzerinde efekt ve kurgu tekniklerinin öğrenilmesini sağlamak.

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilerin Dijital Efekt Uygulamaları-I dersinde öğrendikleri program uygulamalarını ileri düzeyde kullanma becerisi kazanmak üzere çalışmalar yürütülecektir. Bu çerçevede kullanılan bilgisayar programlarının detaylı incelenmesinin yanında, hazırlanacak projeler kapsamında, edinilen yeteneklerin uygulamalı olarak da geliştirilmesine çalışılacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Temel 2D ve3D kavramlarını tanımak
2 2D ve 3D programların temel kavramlarını tanımak ve kavramak
3 3D Programlar - 3D Max, Maya, Cinema 4D, Zbrush, BodyPaint incelemek, sonrasında, hangi sorunla karşılaşırsak hangi programla çözebileceğimiz konusunda bilgi edinmek
4 Program İncelemeleriyle beraber prograların kullanım alanlarına ilişkin araştırma yaparak, programlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
5 3D Programlarda standart olarak var olan Nesneler tanımak ve standart nesnelerin özelliklerine göre bazı objeler oluşturmak 3D Programlarda standart olarak var olan Nesneler tanımak ve standart nesnelerin özelliklerine göre bazı objeler oluşturmak
6 3D Programlardaki standart nesnelerin dönüşme özelliklerini kavramak ve uygulamalar yaparak tüm özelliklerine hakim olmak 3D Programlardaki standart nesnelerin dönüşme özelliklerini kavramak ve uygulamalar yaparak tüm özelliklerine hakim olmak
7 Tüm önceki konuları toparlayıcı bir uygulama yapmak
8 Vize Sınavı
9 Modelleme ve Çeşitlerini öğrenmek
10 Modelleme tekniklerinden Katı Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
11 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
12 Modelleme tekniklerinden Organik Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak Modelleme tekniklerinden Organik Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
13 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
14 Nurbs Modeling Uygulamaları ve Tekniklerini kavramak Nurbs Modeling Uygulamaları ve Tekniklerini kavramak
15 Modellemede Spline Kullanımları ve Effektleri tanımak ve uygulamalardaki etkinliklerini kavramak Modellemede Spline Kullanımları ve Effektleri tanımak ve uygulamalardaki etkinliklerini kavramak
16 Final Sınavı