Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları İlker Erdoğan (Editör) (2024). Medya Okuryazarlığı: Türler, İzleyici, Çözümleme. Kalkedon Yayınları Mutlu Binark (Editör) (2007), Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kalkedon Yayınları Eylem Şentürk Kara ve Nida Sümeyya Çetin (Editörler) (2022). Dijital Medya Okuryazarlığı. Nobel Akademik Yayıncılık Gülseren Şendur Atabek, Ümit Atabek (2007). Medya Metinlerini Çözümlemek. Siyasal Yayınları

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini; medya ve toplum ilişkisi, medyanın kültürel ve siyasi etkileri, medyada gerçekliğin yapılandırılması, medya okuryazarlığının kuramsal ve kavramsal yapısı, farklı medya ve içerik türlerinin tanımlanması oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrencilere farklı türdeki medya mesajlarına erişme, onları çözümleme, değerlendirme ve iletme yetisini kazandırmak; medyanın toplumda nasıl işlev gördüğüne dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak; ve medyadaki mesajların yaratılması, üretilmesi ve iletilmesindeki kültürel, ekonomik, siyasal ve teknolojik bağlamları kavrama yeteneklerini güçlendirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medya Okuryazarlığı Kavramı
2 Gücü ve etkileri bağlamında medya ve toplum ilişkisi
3 Medyanın kültürel etkileri: Tektipleştirici etki, anti-sosyalleştirici etki, yabancılaştırma etkisi, şiddet etkisi
4 Medyanın, gündem oluşturma etkisi, bilgi boşluğu yaratma etkisi, rıza imalatı etkisi
5 Post-hakikat çağı, medyada gerçekliğin yeniden yapılandırılması, dezenformasyon
6 Medya okuryazarlığının gelişimi ve önemi
7 Medya okuryazarlığı modelleri
8 Ara Sınav
9 Eleştirel okuma ve medya içeriklerinin analiz edilmesi
10 Görsel okuryazarlık
11 TV ve sinema okuryazarlığı, reklam okuryazarlığı
12 Basılı medya okuryazarlığı
13 Dijital medya okuryazarlığı
14 Dijital medya okuryazarlığı
15 Öğrenci sunumları
16 Öğrenci sunumları