Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Uğur Kılınç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pat Cooper-Ken Dancyger, Kısa Film Yazmak, İstanbul: Es Yayınları.<br /><br />Robert Edgar-Hunt, Kurmaca Yönetmenliği, İstanbul: Literatür Yayınları.

Dersin İçeriği

Ön-yapım: Fikir geliştirme, senaryo–çekim senaryosu, storyboard, bütçe ve prodüksiyon takvimi Prodüksiyon: Kamera–ışık–ses ekipmanları, set güvenliği, oyuncu yönetimi, görsel anlatım dili Yapım Sonrası: Kurgu yazılımları, ses tasarımı, renk düzenleme, görsel efekt ve teslim formatları Dağıtım & gösterim: Festival başvurusu, çevrim-içi platformlar, telif ve arşiv

Dersin Amacı

Öğrencilerin öykü geliştirmeden son kurguyu teslim etmeye kadar uzanan tüm film yapım sürecini ekip çalışması içinde deneyimleyerek, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, ses, ışık ve kurgu alanlarında temel uygulama becerileri kazanmalarını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
2 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
3 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
4 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
5 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
6 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
7 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
8 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
9 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
10 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
11 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
12 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
13 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
14 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
15 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
16 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri