Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Gizem Zevde Aydın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Sıdıka KAYA - Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi

Dersin İçeriği

Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, toplam kalite yönetimi, yapı, süreç ve sonuç ölçütleri, temel kalite iyileştirme araçları, kalite iyileştirme ekipleri, temel kalite iyileştirme modelleri, stratejik kalite kavramı

Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde kalite kavramının, kalite iyileştirme araçlarının ve sağlık kurumlarında akreditasyonun öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel Bilgilendirme
2 Kalite ve Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
3 Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme / Toplam Kalite Yönetimi Kavramı ve Kalite İyileştirme Modelleri
4 Sürekli Kalite İyileştirmenin / Toplam Kalite Yönetiminin Özellikleri
5 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
6 Sağlıkta Kalite ve Maliyet İlişkisi - Performans ve Kalite Yönetimi İlişkisi
7 Sağlıkta Kalite ve Maliyet İlişkisi - Performans ve Kalite Yönetimi İlişkisi
8 Klinik Kalite
9 Ara Sınav
10 Hasta ve Çalışan Güvenliği
11 Stratejik Kalite Yönetimi
12 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Standardizasyon, Belgelendirme
13 Sağlıkta Kalite Yönetim Sistemleri
14 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi ve Sağlıkta Kalite Standartları
15 Sağlıkta Kalite Standartları
16 Final Sınavı