Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Meryem Vural Batık *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık. Barut, Y.; Vural,M.(2011). Özel Eğitim. Ankara: Lisans Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G. (1998). "Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim." Özel Eğitim: İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Dersin İçeriği

Özel Eğitimin Temelleri Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar Erken Çocukluk Özel Eğitimi Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Zihinsel Yetersizlik Öğrenme Güçlükleri-ADHD Otizm Spektrum Bozukluğu Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar İletişim Bozuklukları İşitme Yetersizliği Görme Yetersizliği Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler

Dersin Amacı

Özel eğitimin tanınması, özel eğitim alanının bilgisi, özel eğitime muhtaç çocukların tanınması, özel eğitime muhtaç olma nedenlerinin bilgisi, özel eğitime muhtaç çocukların sınıflandırılması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Özel Eğitime giriş
2 Zihinsel yetersizlik
3 özgül öğrenme güçlüğü
4 Otizm Spektrum Bozukluğu
5 Görme yetersizliği
6 İşitme yetersizliği
7 Dil ve konuşma bozuklukları
8 Duygusal ve davranışsal bozukluklarDuygusal ve davranışsal bozukluklar
9 sınav
10 Duygusal ve davranışsal bozukluklar
11 Bedensel yetersizlik
12 Süreğen hastalık
13 Üstün zeka ve üstün yetenek
14 Kaynaştırma ve bütünleştirme
15 Kaynaştırma ve bütünleştirme
16 Özel gereksinimli çocukların aileleri