Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu Doç. Dr. Tamer Aslan Dr. Öğr. Üyesi Hülya Demir Doç. Dr. Ceylan Sebik Gündüz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"1.Olofsson, Eric., Sjölen, Klara. Keeos,( 2006), Design Sketching, Design Books, İsveç. 2.Steir, Roselien. Eissen, Koost, (2011), Sketching the Basics, BIS publishers, Amsterdam. 3.Rapid Viz, Hanks,Kurt., Belliston, Larry. Thomson, (2006), Boston. 4.Keeos, (2011), Learning Curves, An Inspiring Guide To improve Your Design Sketch Skills,Design Boo Germany,"

Dersin İçeriği

Görsel algılama biçimlerine ilişkin açıklamalar ve yeni metodolojik yaklaşımlar kapsamında bilgi verilerek uygulamalar yaptırılır. Modelden / obje ya da bir obje grubundan gözlem ve etüde dayalı çizimler yanında; imgelem gücü ile görsel anlatıma dayalı uygulama yeterlikleri arasındaki karşılıklı ilişkileri kapsayan uygulamalara yer verilir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, görsel çözümleme teknikleri, uzayın nokta-doğru-düzlemlerle analizi, eklemeci-çıkarmacı yöntemler üzerine yoğunlaşmayı öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Görsel imgelerle algılama, Algılamada etkili olan faktörler, denge ve niçin denge Görsel imgelerle algılama, Algılamada etkili olan faktörler, denge ve niçin denge
2 Kurşun kalemin yetenekleri, çizgi çeşitlemeleri, çizgisel yorumlamalar, Çizgiler ve Vuruşlar Kurşun kalemin yetenekleri, çizgi çeşitlemeleri, çizgisel yorumlamalar, Çizgiler ve Vuruşlar
3 Elin Hareketi, elin hareketi özellikle eskiz yapma: parmakel- Kol hareketi Elin Hareketi, elin hareketi özellikle eskiz yapma: parmak el- Kol hareketi
4 Gözlem veKayıt, Çizmeyeçalıştığımızgörüntüyü doğruyorumlayabilmekiçin onu dikkatlegözlemleyerekzamanharcamalıyız.Dikkatli gözlem,iyi bir eskizyapmak için çokönemli bir ilkadımdır. Gözlem veKayıt, Çizmeyeçalıştığımızgörüntüyü doğruyorumlayabilmekiçin onu dikkatlegözlemleyerekzamanharcamalıyız.Dikkatli gözlem,iyi bir eskizyapmak için çokönemli bir ilkadımdır.
5 kompozisyon, İyi bir eskiz, dikkatli gözlem veyaratıcı görüşlebaşlar. Yaratıcıgörme, nesneleri nasıl izoleedeceğinizi öğrenmekleilgilidir.Kompozisyon,tüm yaratıcıgörme sürecininbir parçasıdır.Görsel seçim,görsel sıralamave görselodaklanmayıiçerir kompozisyon, İyi bir eskiz, dikkatli gözlem veyaratıcı görüşlebaşlar. Yaratıcıgörme, nesneleri nasıl izoleedeceğinizi öğrenmekleilgilidir.Kompozisyon,tüm yaratıcıgörme sürecininbir parçasıdır.Görsel seçim,görsel sıralamave görselodaklanmayıiçerir
6 kompozisyon konusu devam kompozisyonkonusu devam
7 ResimKadrajınınönemi. Seçilenkesit, nesnemekan ilişkisi ResimKadrajınınönemi. Seçilenkesit, nesnemekan ilişkisi
8 ara sınav
9 Doku. Eskiz birdereceye kadargerçekçiliğesahip olmalı veyorumlamakonusu birşekildetanınabilirolmalıdır Doku. Eskiz bir dereceye kadar gerçekliğe sahip olmalı ve yorumlama konusu bir şekilde tanınabilir olmalıdır
10 Dokuzuncu hafta(doku)uygulamalaradevam Dokuzuncu hafta(doku)uygulamalara devam
11 Kumaş (Drapeli), Cam, Yumurta üçlü kurgu çalışmaları kompozisyon ve doku Kumaş (Drapeli), Cam, Yumurta üçlü kurgu çalışmaları kompozisyon ve doku
12 Onbirinci Hafta konusuna devam, çalışmaların yorumları On Birinci Hafta konusuna devam, çalışanların yorumları
13 Atölye natürmort, kurgu -gözlem-yorum (desen) Atölye natürmort, kurgu -gözlem-yorum (desen)
14 atölye içi çalışmaların ve dönem dosyalarının değerlendirilmesi atölye içi çalışmaların ve dönem dosyalarının değerlendirilmesi
15
16